Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Wat ik dan niet snap is dat bijvoorbeeld de Philips Ambilight android tv wel meer apps heeft waaronder de rtlxl app.
jeffreykaya schreef:
Wat ik dan niet snap is dat bijvoorbeeld de Philips Ambilight android tv wel meer apps heeft waaronder de rtlxl app.
Wat houdt je tegen om de APK er handmatig op te zetten dan?
Nu volg ik je niet meer sorry. Kan ik deze app er handmatig op zetten?
Ik lees nu idd meer! zou dat gewoon lukken denk je op de bravia. Ik ben benieuwd, heb je hier ervaring mee?
Een sideloader installeren. In de sideloader kun je vrijwel alle apps installeren en gebruiken. Zoek op Google naar de apk bestanden. Zet ze bijvoorbeeld op Dropbox. Vanuit daar kun je de apps gaan installeren. Best omslachtig maar zo kan het wel. Let wel op dat niet alle apps optimaal zullen werken
Of d.m.v. van een USB-stick om de app te installeren.
Desnoods ook even gebruik maken van HALauncher om de app gemakelijk op te starten.
suc6 ermee,
73's
Thx voor de uitleg, vraagje mocht je het op deze wijze gaan doen, vervalt dan hiermee de garantie op de Sony android TV?
Natuurlijk niet
De marketplace is één manier om apps te installeren. Zelf de APK's erop zetten en installeren is een andere.
Sony staat niet garant natuurlijk voor issues die ontstaan. Hetzelfde met een Android telefoon van welke fabrikant dan ook.
Ik heb het idd ouderwets met usbstick gedaan. De app rtlxl geinstalleerd en je mag het geen app noemen. alles moet met de muis. Ik blijf het bijzonder vinden dat de nieuwe android TV van philips ambilight wel deze app draait. Ik ga binnenkort eens de nlziet app er proberen op te krijgen ben benieuwd
Philips zal de rechten afgekocht hebben.
Hij is wel te casten, dus heel boeiend is de beschikbaarheid zelf ook niet natuurlijk.