Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Een fabrieksherstel is ook een garantie voor Sony dat er een nulpunt is.
Als een issue zich voordoet is het achterhalen van de oorzaak ingewikkeld, omdat gebruikers veel aan kunnen passen in Android toestellen. Na een reset is alles schoon, dus weet je zeker dat het geen conflicterende app of instelling is.
Al enig idee wanneer Android 6 wordt vrijgegeven?
Is in aantocht, alleen nog niet bekend wanneer.
Al zie ik nog niet zo 123 het voordeel van 6.0 t.o.v. de huidig firmware die nu redelijk stabiel is.
Ben eerlijk gezegd bang dat als 6.0 beschikbaar komt dat we weer terug naar af zijn.
73's
Belangrijkste voordeel van 6.x is dat (als SONY zich aan de GOOGLE voorschriften heeft gehouden) het mogelijk maakt om vanuit KODI DTS-HDMA en ATMOS (dus 7.1 kanaals geluid) door te geven aan je AV versterker. http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852&pid=2192124#pid2192124
Voor mij een reden om hier ASAP op over te stappen. maar mocht dit nu niet gaan komen of ondersteund gaan worden, dan zal ik er toch echt een MINIX U1 bij moeten kopen (waar daarr vreemd genoeg DTSHDMA ook op 5.1 werkt)..
Ook moet versie 6 PiP, PAP, enzo een stuk meer functie geven. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tv&hl=nl
Twitter ondersteuning (of SOCIAL) werkt toch een beetje vreemd. Er zit een optie in de menu's om de KEYWORDS aan te passen, maar hier kan je eigenlijk alleen maar de woorden uitzetten. Is er ook een mogelijkheid om zelf keywords toe te voegen? Want zit momenteel LeMans op RTL7 te kijken, maar de 2 keywords wordt niets op gepost. Je moet dus RTLGP toekunnen voegen.
Ok dan wachten we eerst maar rustig af, ik meen dat er eerst verschillende testen worden gedaan voordat een nieuwe update, firmware of besturingsysteem, wordt vrijgegeven. Ik neem verder aan dat de lessons learned zijn eerdere problems. Toch thx voor jouw antwood.
He ik weet niet of je al een oplossing had, ik heb er wel 1!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412752
App openen en landscape mode selecteren!
Indien je de TV COMPLEET uitzet, de app nogmaals openen.
Dank je. Werkt inderdaad prima deze app. Snap trouwens niet dat SONY dit niet standaard heeft ingebouwd. In m'n MINIX android box zit gewoon een vinkje die er voo rzorgt dat een app nooit meer het beel dkan draaien.
Ik heb alleen het probleem dat de Horizon App niet in het home menu komt naast netflix, PLEX, Kodi etc.
Ik kan de volgorde veranderen, apps verwijderen uit dat lijstje, maar niks toevoegen.
Ik moet dus steeds de app openen door naar instellingen te gaan, apps, Gedownloade apps en dan Horizon Go -> OPEN.
Klopt. Het is geen Android TV applicatie. Daarom komt het niet als tegel tevoorschijn.