annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Hier een paar update overgeslagen de laatset staat er nu op,na de instal fabrieksinstelling terug gezet daarna de heleboel opnieuw gedaan 

Tot nu toe geen problemen ondervonden, het zappen lijkt sneller te gaan, Youtube Netflix werken naar behoren.

Kodi nog niet geinstalleerd gaan we nog doen.

De opname funcitie daar ben ik ZEER teleur gesteld over, had verwacht dat ik naar een ander kanaal zou kunnen kijken maar nee hoor . wat een inovatie is dat geweldig pffff

Chromcast werkt prima 

PIP/PAP gebeuren gaan we nog proberen maar daar heb ik niet te hoge verwachtingen van

Ben met het uiterlijk/desing heel blij , het beeld gewelidig tevreden

MAAR in de rest zeer teleur gesteld 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dus je bent alleen teleurgesteld over de opname functie? 

Je snapt wel dat het een beperking is van de CI+ 1.3 modules toch? En hoe jouw provider zijn zenders aanbied. 

Het is wel mogelijk om naar een andere zender te kijken als deze niet gecodeerd is. Bijvoorbeeld de SD kanalen van Ziggo. Of NPO 1, 2 en 3. 

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Teleur gesteld zijn wij, maar begrijp de beberkingen ook...van de CI+ kaart, maar deze verbruikt nu eenmaal veel minder stroom dan de HB of andere Mediaboxen van de sponser van Max  :slight_smile:  

MAAR verder ..... zijn wij tevreden met onze  43inch 

PIP/PAP ook bekeken, kun je nu wel of niet heen n weer swichten ??? zoja welke toets gebruik je dan .?

valt me op dat er de laatste tijd weinig reactie zijn hier, dan gaat het vast goed met de SOny android tv 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ha @romeije59, dat valt ons ook op :slight_smile:

In een ander topic is wel een geweldige suggestie gegeven om toch TV te kunnen kijken terwijl je opneemt. 

Met Horizon Go kun je casten en alles kijken. Dus bij het opnemen van een andere zender, cast je uit de app wat je wilt kijken. Dus je kijkt eigenlijk TV via het Android gedeelte. 

profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Sterker nog, je kan horizon go ook sideloaden en dan hoef je helemaal niet te casten... Werkt, voor zover ik het kort getest heb, ook prima!

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

He geprobeert het werkt via de Horizon Go app, chrome cast enne je kan weer van alles kijken net als met de goede oude videorecorder :slight_smile:

pzeelen
Ontdekker

Wat bedoel je met "Horizon Sideloaden"?

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Sideloaden is het installeren van een app welke niet in de app store van de tv staat. Hoe je een app kunt sideloaden staat wel op dit forum beschreven.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

De HORIZON GO app kan je inderdaad installeren op de TV. Op zich werkt het, maar is het al iemand gelukt om de TV te vertellen dat het selectie scherm van deze app in LANDSCAPE mode moet? Bij het afspelen draaid hij namelijk wel, maar als je het menu weer verlaat, dan moet je de TV gaan draaien. Ook de afstandbediening werkt er niet goe dmee., Heb er maar een FLYMOUSE aangehangen om dat weer op te lossen.

Over de CI+ 1.3 beperking. GELOOF ER NIETS VAN. Zelfs als je al start vanaf de SAT met een ONGECODEERD kanaal, is het niet mogelijk om daarna een GECODEERD kanaal te bekijken van ZIGGO. De hele codereing wordt overgslagen in de TV.

Inderdaad, de TV is met de laatste firmware behoorlijk stabiel. Dus nu wordt het ASAP tijd dat de functies zoals die al in m'n SONY TV van 20 JAAR GELEDEN zaten nu toeevoegd gaan worden.  Dus een PiP en PaP functie die traploos schaalbaar is. Kunnen kiezen tussen alle bronnen hierin, Dus 2 kanalen gelijktijdig van ZIGGO kunnen kijken. Nu kan je alleen een HDMI selecteren en dan een TV programma erbij zetten.

Teven gewoon een lijstje met al je zenders in een klein venster waar je door heen kan scrollen. Niet zoals nu dat je op GUIDE drukt en de hele TV begint te knipperen.

Een veel betere samenwerking tussen de AV versterker en de TV. Allebei van SONY. Dus als je een kanaal kiest die niet in AC3 uitzend, dat de versterker dan aangestuurd wordt om een andere speaker config te selecteren. nu moet ik dat steeds met de hand doen. De FOOTBALL kop stuurt dit namelijk wel aan, dus het kan wel. Nu nog automatisch a.d.h.v. de geluidsnorm.

Ook de GOOGLE PHOTO app als je die via CHROMECAST video's laat spelen, dat die dan in 1080P resolutie dit weergeeft. Moet nu eerst m'n video's uploaden naar YOUTUBE om ze in de hoge resolutie te kunnen kijken. Beetje omslachtig.

profile.country.NL.title
espaans
Ontdekker

Deze post doornemende moet ik toch zeggen dat ik redelijk blij ben dat ik mijn nieuwe TV pas acht dagen geleden heb besteld. Deze kreeg dan ook direct de april firmware mee welke toch zeer behoorlijk lijkt te functioneren.

Vandaag ook een Quantis 1.3 ontvangen welke zijn werk prima doet. Ik heb vaak positieve ervaringen vernomen met de Smit module en dat deze nagenoeg altijd functioneert, maar trager dan de Quantis.

Nu kan ik geen vergelijk maken, maar de Quantis doet zijn werk i.i.g. zeer snel.

Voor het volledig opschonen van instellingen (indien er vaker een update van het OS is gedaan op de TV) kan het soms zaak zijn om zowel voor de update als daarna een 'fabrieksinstellingen' te doen. Waarom?

Instellingen zijn te zien als geheugenadressen en deze kunnen na een update anders geordend worden.

Om de artifacts welke na upgrades kunnen ontstaan op te ruimen is daarom een fabrieksherstel vooraf handig. Na de upgrade zijn er echter weer nieuwe artifacts onstaan en om ook deze op te ruimen moet er dus ook na de upgrade herstel worden gedaan. Na het laatste herstel zouden er dan alleen nog 'schone' instellingen geplaatst moeten worden en moeten daarmee dus ook eventuele problemen welke kunnen ontstaan als gevolg van artifacts zijn verdwenen. Mogelijk dat dit bij een aantal gebruikers nog kan helpen als er nog steeds vreemde problemen zichtbaar zijn.

Zoals gezegd, ik heb ze niet gehad. Maar bij meerdere upgrades achter elkaar van systemen kan dit gedrag wel onstaan. To whom it concerns...