annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Gaat weer lekker op het "oude" Ziggo digitale netwerk!!!

Helaas voor de "oude" Ziggo gebruikers doen alle bovengenoemde problemen niet voor op zowel het "oude" UPC" digitale netwerk en het Caiway digitale netwerk.

Nu is de vraag waarom doen er weereens problemen voor op alleen het "oude" Ziggo digitale netwerk?

Het enigste verschil is de ITV toepassing die op "oude" UPC en Caiway ontbreekt.

De Interactieve toepassing is uit te zetten in het digitale setup menu.

Hoop voor jullie dat dit misschien wel de oplossing is.

Wat doet het toestel als de CI+ module verwijderd is?

Alle SD kanalen zijn zonder CI+ module gewoon te ontvangen.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
niek1978
Lid

Ik heb zojuist de melding weggeklikt door op later installeren te klikken.

Toen gaf hij de melding dat hij in standby zou worden bijgewerkt.

Heb vervolgens de netwerkkabel er snel uitgetrokken.
Hopelijk voorkomt dit dat de tv kan updaten. Anders ben ik toch de pineut
misschien.... :-S
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

ik merk ook dat er problemen zijn met mijn HT-RT5 van sony naast dat ik gewoon geen tv meer kan kijken.. op een zender na dan

Geluid via mijn HT-RT5 van sony is vele male zachter dan via bluetooth, apps enz. met digitaal tv kijken (die ene zender nu)

Als ik op mijn sony tv schakel in het action menu in SPEAKERS tussen TV-Speaker en AUDIOSYSTEEM leg ik precies de vinger op de zereplek.

De soundbar is aangesloten via ARC HDMI port naar sony tv x8507c ARC HDMI port.
Als de tv in de opties TVSPEAKER zet krijgt de soundbar nog steeds geluid via HDMI. Zet ik het geluid van de tv boxen uit, en de soundbar op 12 heb ik inderdaad geluid zonder dat de tv de soundbar kan bedienen.

Kies ik voor de optie dat ik de soundbar wil bedienen via de tv, zet ik de speaker instelling op AUDIOSYSTEEM, hierdoor schakelt blijkbaar ook ARC in en kan ik de soundbar weer bedienen. Het volume staat nog steeds op 12 maar je HOORT DAT HET GELUID DIMT!!!!

Alle opties nagelopen, maar alles word in MAX output doorgegeven door de tv.

mozziej
Ontdekker

Ik maak gebruik ban een bose Cinemate 130 soundbar via arc op de HDMI aansluiting. Hier alleen geluid via de subwoofer, rest niet. Baal er erg van.  Hopelijk snel een oplossing van Sony Nederland. Is in alle toepassingen dus ook Netflix! 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als ik wissel van Audiosysteem naar TV-speaker schakel de sound bar op muting en geeft dus geen geluid.

Als ik nu het geluid van de soundbar verhoogd of verlaagd d.m.v. de afstandbediening van de soundbar of handmatig dan hoor ik ook geluid.

Als ik nu weer terug gaat naar audiosysteem is het geuid van de TV-speaker uit en heb de normale ingestelde geluidsterkte op de soundbar.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

He 73's, ik snap wat je bedoeld, de soundbar mute zichzelf.
even met de afstandbediening de soundbar unmuten geeft geluid op je soundbar, terwijl je dan ook geluid via je tv hebt. Tv geluid even dimmen naar 0. Soundbar op een bepaald niveau zetten.

Als je dan terug schakelt van TV-geluid naar AUDIOSYSTEEM zal je als het goed is verschil horen., zo niet.. dan neem ik aan dat het een probleem is met miijn ht-rt5? of heb jij die ook?

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Ter info ik zit in oud ziggo gebied (zuid limburg) en het werkt hier prima met Quantis CI+ module!

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Interactieve TV toepassing uitgeschakeld in het menu, blijf vastlopers houden bij zender wisselen... helaasss!!

Edit:
Er zijn 2 instellingen in het digitale menu, eentje van sony en eentje van de CI module zelf. In de ci module zelf heb ik nu onder ''de rode knop'' instellingen alles uitgezet. Nooit rode knop weergeven en geen interactieve tv bij indrukken rode knop.

Ook de onderste instelling interatieve tv in het digitale menu is uitgeschakeld.

Lijkt er nu even op dat ik kan zappen??????? Even in de gaten houden!!!!

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Sinds een week heb ik de 55X8505C. Tot nog toe erg tevreden, ik lees op de Sony website dat er nieuwe firmware beschikbaar is.. Laat de tv installeren en lees pas NU dit topic...

Moet zeggen dat ik tot nog toe geen problemen ondervind maar ik gebruik geen CI Module, gewoon nog de horizon box..

Bedoeling is wel om een CI Module aan te schaffen maar wachtte op HDD Rec wat nu dus beschikbaar is... Iemand deze functie al geprobeerd en werkt het??

Zonde dat er zo veel problemen zijn met deze nieuwe firmware...!

mozziej
Ontdekker

Na alles opnieuw aangesloten te hebben werkt alles weer eindelijk! Dus gewoon geluid via arc! Pfiew