Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Ook bij mij al 2 ochtenden de televisie aan terwijl ik zeker weet deze goed uitgezet te hebben (ochtenden na elkaar, onvoorspelbaar). KD-65X8505 draaiend op de nieuwste firmware vanaf de site.
Heb ik ook op mijn kdl-50w808c.
Helderheid:
zwart aanpassen -> uit
geav, contrastoptimalisatie -> uit
probleem weg. Wel jammer van de functionaliteit...
Update van deze of eigenlijk ook weer niet, deze week veel films gekeken Netflix en Bluray, bij terug schakelen naar TV of Youtube geen problemen ondervonden, Wij zijn en blijven voorzichtig posetief.
Alleen als de TV in stanby ( met de mooie plaatjes) komt hij hier niet uit dan rest alleen de stekker eruit nog.
het aanbod van app valt ook erg tegen, nog steeds geen HBO en andere apps die er eigenlijk gewoon bij horen te zitten, die wel op andere Tv beschikbaar zijn. jaja ik weet het hier op heeft Sony geen of weinig invloed. Maar misschien dat de grote Meneren van Sony daar eens werk van kunnen maken
een losse .apk file van de betreffende app op een usb zetten en installen al geprobeerd?
Zekers heb ik al geprobeerd maar dat blijft behelpen VIND ik.
Het enige wat Sony kan doen is de TV naar Android 6.0 updaten. Er zijn dan direct meer apps beschikbaar in de Play Store, omdat sommigen alleen vanaf 6.0 werken met Android TV.
Nu weer een update; niets over gelezen op het forum! Hij staat nu te laden ben weer benieuwd.
Via de tv zelf of op de Sony site?
Via de TV zelf.