Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Hallo
Vince_E
Ik merk ook dat het beeld minder is ,maar het is niet de tv voor zo ver ik weet. Ik had van ziggo en nieuwe splitter gehad (sq106) en die is bedoeld om samen te werken met de horizon box ,dus werkt minder goed met de tuner in de tv. De (umu1006) is voor de tv zonder hor box . Heb nog steeds met sommige kanalen dat het beeld te fel is . Ik kan het niet terug regelen zonder dat de andere kanalen weer te donker zijn.
Is er in de laatste update iets gedaan met de tuner of ps (agc of voltage afregeling)? Als dat zo is dan weet ik genoeg. De hdmi porten werken wel goed , ook netflix usb etc , .
Ook had ziggo een nieuwe aop geinstalleerd, ivm ruis of 4g storing, heb wel iets geholpen moet ik zeggen.
De tv is wel en stuk vooruit gegaan qua stabielitied, geen reboots/crashes , heel goed zo ver.
Fixmeplease
Sta nog steeds achter dit antwoord, is het mogelijk dat je naar de Sd zender i.p.v. de HD zender nu kijkt.
73's
Ben geen voorstander van die signaalverdelers, zeker als er meerdere TV aansluitingen (Horizon en de Bravia en misschien nog meer) worden gebruikt, gebruik liever de FDU signaalversterker/verdeler.
Ook hier nog steeds aan het zoeken naar de juiste beeldinstellingen, de huidige Bravia's zijn te goed dat we de verschillen per zender steeds beter zien.
73's
@all
Het klopt dat Ziggo een variable bitrate tegenwoordig toepast buiten de eerste 10 HD kanalen.
73's
Hallo
73s
Mijn probleem is dat ik zelf in beeld werk met het nadeel dat ik soms te veel zie.
Deze tvs zijn inderdaad moeilijk te kalibreren, maar als ie goed is dan heb je en pracht beeld. Ik denk dat ik maar ga kijken naar de betere fdu splitter/versterker.
Nogmaals de nieuwe firmware werkt hier perfect..
Fixmeplease
Ik heb nu al 2x gehad dat toen ik 's ochtends beneden kwammijn televisie opeens aanstond, terwijl ik die 's avonds echt had uitgedaan. Ik draai de laatste firmware van de website op kl-49x8305c
Ik heb nu al 2x gehad dat toen ik 's ochtends beneden kwammijn televisie opeens aanstond, terwijl ik die 's avonds echt had uitgedaan. Ik draai de laatste firmware van de website op kl-49x8305c
Gebeurt ook af en toe bij mij. Heel vervelend. KD-55X8505C
Ook hier nog altijd last vanhet geluid dat na langere tijd uit sync begint te lopen. Ook nog altijd het probleem dat willekeurig het beeld op zwart gaat, dan moet met ab de zender verwisseld worden en weer terug om beeld te krijgen.
Verder valt het me op dat in donkere scènes op het moment dat er ondertiteling verschijnt, voor het gehele beeld de helderheid hoger wordt. Komt met name voor bij ondertiteling maar ook wanneer er in een donkere scène lichte voorwerpen naar voren komen, wordt het geheel helderder, erg irritant aangezien dit voor constant flikkerende beelden zorgt.
Is dit een instelling die ik ergens kan veranderen? Kan ik dit op een of andere manier zelf met instellingen oplossen of verminderen? Of zijn er meer mensen waar dit bekend bij Is?