annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
RichardN123
Ontdekker

Was hier ook zo. Mvg, Richard
profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Deze week helaas toch weer een vastloper op een niet gedecordeed kanaal, hij bleeft hier op staan tijdens het zappen sloeg als het ware vast. Alleen met de stekker eruit kreeg ik de tv weer aan de praat. Ook vanuit de screensaver die met die mooie foto's lukt het niet deze week, geen idee hoelang hij hier opstond voor het helemaal vast stond.

Verder geen grote problemen van Yotube naar netflix dan weer Kodi dan weer tv kijken gaat goed, 

Zappen blijft langzaam maar kan natuurlijk ook door de CI+ kaart komen.

Laatste Update geinstaleerd.

Sony 43x8305c met Ziggo CI+ Module (smarDTV)

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ook ik heb een paar keer gehad dat de IR-AB niet wilde reageren. Vreemde is dat op dat zelfde moment de SMART-REMOTE (dus die via Bluetooth) wel werkt. Na een actie met die remote, werkt daarna de IR remote ook weer normaal. Dus een reboot nog niet hoeven geven hierdoor.

Heb de KODI 16 BETA 4 erop gezet. WOW, die is echt een stuk beter dan degene die uit de store te laden is. Deze ondersteund nu ook 10 bit kleur en dus HDR. Ook het doorgeven van DTS en AC3 geluid naar je AV AMP gaat hiermee perfect. Je moet wel heel even de SLIDER binnen Kodi die te vinden is in het geluidsgedeelte als je een film speelt, helemaal naar rechts zetten. Je kan dus binnen KODI het AC3 geluid zachter zetten. En deze staat na install op de helft. ALs je die laat staan op de helft en je sluit KODI af dan liggen je speakers bij de buren als je terug gaat naar TV. Dus vol open zetten en daarna is het geluidnivo binnen alle APS OK.

Het beeld met HDR test opnamen is echt perfect. Dus ook in 4K kan deze KODI het nu prima aan.

mootje1965
Ontdekker

Hier vol goede moed toch weer een keer de module in de tv gedaan en helaas na 2 dagen de tv totaal op slot. 

Alleen het geluid ging door tv op zwart beeld

Na de stekker eruit te hebben getrokken met moeite de tv weer aan de praat gekregen 

Laatste update staat erop 3169

Toch maar weer terug naar de humaxbox

Totaal geen klachten gehad hiermee. 

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Met Smit 1.3 module eigenlijk geen problemen op Ziggo. Ook on demand werkt goed, wel iets traag.

Robbie2015
Ontdekker

55-x8505c

SW versie 3169

Digitaal via kabel (DAB-C)

Kijk nu ruim een week met de laatste update.

Deze versie heeft het in de voorgaande 3155 geintroduceerde probleem met het geluid via hdmi weer rechtgezet.

Stabiliteit van tv is tot op heden goed te noemen. Geen reboot of vastlopen meer meegemaakt gedurende de eerste week. Dit lijkt bemoedigend.

Echter:

- Ik krijg nog steeds de melding door het beeld flitsen bij NPO1,2,3:

"This XML file does not appear to have any style information associated wth it. The document tree is shown below <h1>Bad request</h1>" . Dit heb ik bij mijn vorige Sony HD tv nooit gehad, en was ook niet aanwezig bij de eerste versies die ik geinstalleerd had zoals: 2287

niek1978
Lid

@Vinc_E Nieuwe update lijkt zappen sneller. Na langere tijd zonder stekker eruit gehaald te hebben merk je heel goed aan het systeem dat het minder wordt. Issues die we tot nu ervaren hebben: - blokvorming in beeld waarna de melding "socialbekijken is gestopt" - bij tv aanzetten vanuit slaapstand geen (zwart) beeld, wel geluid. Alleen op te lossen met reboot. Wisselen van kanaal heeft dan geen effect. - audio plop/tik / ontlading is nog steeds aanwezig, maar niet iedere avond. Vaak nadat audio uitvoer via audiosysteem (optische kabel) geactiveerd is geweest is het hoorbaar bij zowel tv als audiosysteem ongeacht setting. Stel ik de tv in op " tv speakers" in en laat ik de stekker eruit alvorens in te schakelen dan is het geluid niet aanwezig. Vaag. Altijd eerst rechter (tv speaker/of rechts front) en op links een minder hoorbare plop/tik. Ik ben veel dingen nagegaan en getest dit restspanningsgeluid. Oa overspanningsbeveiliging met ruisfilter er tussen uit gelaten, gecheckt of aarding van de signaalversterker de oorzaak was etc. Dit bleek het niet te zijn. Audio uitvoer via kodi moet ik nog opnieuw testen. Heb positieve bericht gelezen over de beta versie van kodi. Wordt de bruikbaarheid van extern toetsenbord nog aangepakt bij de opera browser?
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Bedankt voor de feedback iedereen. 

Wat belangrijk is om te weten (en wat niemand hier fout gedaan heeft), is dat je eerst 3155 moet installen voordat je de 3169 update installeert. En deze laatste update is alleen voor de 4K toestellen. 

De enige informatie die ik heb over een volgende update, is dat het de functies toevoegt zoals beloofd in februari. Het lijkt erop dat de laatste fix de meest drastische zaken op een acceptabel niveau gebracht heeft. 

Ik heb de meldingen doorgezet over afgenomen beeldkwaliteit, wel beeld geen geluid, geen beeld en geen geluid en het issue met de Quantis module icm Ziggo. 
De melding over afgenomen beeldkwaliteit kan ik niet plaatsen en is ook niet gemeld door andere gebruikers.

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Ik heb 3155 overgeslagen en  3169 meteen geinstaleerd; neem aan dat daar ook de verbeteringen van 3155 inzitten. Moet ik iets ondernemen nu het allemaal zeer acceptabel loopt?

Begin oktober viel mij al op als ik bij de zender installatie koos voor Provider in plaats UPC overig met dezelde freq. 369.00 - ID9004 (Caiway)  instellingen het beeld scherper is !  

Heb dat hiet toen ook gemeld, maar kreeg als reactie van pa3eia :  

"Dat de beeld niet scherp is t.o.v. de oude situatie kan onmogelijk aan de insstelling UPC/Overige liggen."