Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Wij worden weer voorzichtig posetief tot NU toe geen vastloper of problemen met uitzetten meer gehad, alleen het zappen blijft aan de trage kant, was met mijn oude Sony toch sneller.
Verder GEWELDIG mooi beeld geluid is ook prima voor een platte TV, het Smart gebeuren werkt ook goed mis alleen nog bepaalde app maar dat ligt niet aan Sony (geloof ik)
zou zeggen SONY vooral zo doorgaan
Ik heb het wel voor elkaar gekregen in kodi, ga naar systeem, dan weer systeem, zorg dat je advanced hebt bij instellingen. Dan naar geluid uitvoer, nu het aparte het aantal kanalen heb ik ingesteld op 2.0 dan audio passthrough aan en de formaten die je receiver ondersteund, en je hebt bvb dts. Hier een filmpje wat ik ff snel opgezocht heb, enigste verschil is dus je aantal kanalen:
Ben benieuwd. Volgens het laatste nieuwsbericht komt er een firmware update vóór 8 december. Dat betekent dat er dus vandaag een update zou moeten komen.....
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Wanneer ik in Kodi audiopassthrough heb geactiveerd (+AC3 en DTS) en het geluid via mijn AV-systeem laat lopen krijg ik surround geluid. Wanneer ik het geluid weer via de TV-speakers laat lopen, gaat het TV-volume naar 100 en krijg ik een tikkend/ratelend geluid. Wanneer ik audiopassthrough weer deactiveer in Kodi is het geluid via de TV-speakers weer normaal.
Op Tweaker.net in het Bravia 2015 topic zijn er enkele oplossingen de afgelopen dagen neer gezet.
suc6 ermee,
73's
Goedenavond,
Ik heb sinds zaterdag avond (overdag nergens last van) ineens het volgende probleem:
TV: KDL-50W809c
Software:V2637
Probleem: TV laat geen zenders zien, alleen boven aan het scherm de naam van de zender. Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd (zenders/ instellen als nwe tv) maar niets helpt. Als ik een reset uitvoer (stroom er af danwel uitknop 5sec indrukken) kom ik na het opstarten weer in het menu, dan kies ik 'digitaal' en dan begint ie standaard bij ned1, als ik dan na ned2 zap en ik heb mazzel dan zie ik ook ned2, als ik daarna terug of verder zap heb ik weet een volledig zwart scherm en wat ik ook doe krijg geen beeld meer, zelfs het menu is heel traag of reageert gewoon niet..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want kom er niet meer uit..
Alvast bedankt!
Welkom in de Sony community,
Welke provider wil je gaan gebruiken?
73's