Deel jouw ervaring!
Sinds de laatste update van mijn KD-43XG8196 heb ik een probleem als ik de tv aanzet.
Elke keer krijg ik het opstart scherm met SONY de 4 gekleurde rondjes en daarna Anrdoid in beeld waardoor het vrij lang duurt voor de tv is opgestart.
Hoe wordt de XG8196 aangezet, d.m.v. de groene toets of via de programmeerbare TV toets van de afstandsbediening?
73's
Zo als we altijd gedaan hebben met de afstandsbediening van de Ziggo next box.
Ook met de originele afstandsbediening met de groene knop.
De XG8196 kan ook aangezet worden door de TV toets i.p.v. de groene knop van de Sony afstandsbediening.
De 4 gekleurde balletjes en het Android logo komen alleen in beeld als de XG8196 van stroom is afgeweest of er een reset is uitgevoerd.
73's
Dat is dus het probleem.
TV is niet van de stroom geweest en ook niet gereset .
Dit gebeurd sinds de laatste update .
Hoe is dit op te lossen?
Iemand nog ideeën?
Misschien overdreven maar bij een grote update doe ik altijd een geforceerde fabrieksreset.
Alle apparaten die via hdmi zijn aangesloten loskoppelen.
Het toestel uitschakelen en stroomkabel losmaken.
Vervolgens een geforceerde reset naar de fabrieksinstellingen middels 3 knopsmethode.
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00159906
Wacht een paar minuten tot het geforceerd herstellen van de fabrieksinstellingen is voltooid.
De tv wordt twee keer opnieuw opgestart (aan- en uitgezet).
De installatieschermen met Welcome (Welkom) verschijnen twee keer op de tv.
Stel niets in het eerste installatiescherm met Welcome (Welkom) in.
Het herstel van de fabrieksgegevens wordt automatisch uitgevoerd binnen één minuut na het eerste installatiescherm met Welcome (Welkom).
Indien je geen beeld heb op de afstandsbediening de powertoets indrukken.
succes Hans
Bedankt, ik zal het gaan proberen.
Ook dit heeft geen resultaat gehad.
TV starte na de handelingen weer op met Sony gevolgd door de gekleurde balletje en daarna Android in beeld.
Hopen dat er snel een verbeterde update komt die deze bug eruit haalt.
Hallo,
Heb ik ook last van gehad en oplossing bij mij was de stekker van de tv er een minuut uit halen , daarna was het weer goed.