annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

55X9005C geen Teletekst na opstarten

bervanba
Lid

55X9005C geen Teletekst na opstarten

Onze net nieuwe 55X9005C wil meestal na een warm start (geen splash), op NPO 1 geen teletekst laten zien. Gewoon geen reactie op de afstandsbediening.

Een workaround is de tv even naar een ander kanaal schakelen, dan weer terug, werkt het wel.

Kan zo'n bug aan Sony gemeld worden?

 

Gr Bert

Tags (1)
15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Sorry ik bedoel met de decoder kijken geeft slechter beeld en met de ci module niet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Pffffff, blijkbaar heb je niet de link gevolgd in mijn voorgaande post.

 

Laat ik het dan nog maar eens proberen, iedereen (je man (oplossing met de 3xterne decoder)/Sony/Ziggo/1e verkoper/2e verkoper en ondergetekend) heeft het teletekst probleem proberen op te lossen. Helaas had bijna niemand de oplossing, of toch wel?

 

Waarschijnlijk ben je woonachtig in het voormalige Ziggo gebied. Dit voormalige Ziggo gebied heeft op het digitale netwerk ook een Interactief TV signaal staan (de rode stip rechtsonder). Als ITV wordt uitgeschakeld heb je na een "powerreset" (zie de link in mijn vorige post) teletekst op de zonder dat je gebruik moet maken van analoog of decoder.

 

Als je kortgeleden een 55X9005c gekocht heeft, wat me sterk lijkt. Di ist een toestel uit 2015.

 

Blijkbaar denk je dat wij (Sony/Ziggo en ondergetekend) met de foute/incomplete informatie je probleem zonder dat we een glazenbol bezitten kunnen oplossen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Wij hebben ook geprobeerd via kanaal 925. Zelfs de technische mensen bij Sonja weten het niet? Wij hebben nieuwe software gekregen van Sony , ook dat helpt niet. Maar wijmhebben het zelf opgelost. Aan de antenne kabel een splitter een voor de decoder een voor de tv. Via de decoder kijken wij nu teletekst en via de ci module gewoon televisie. Waarom omdat via de decoder tv kijken geeft beeldverlies en via de ci module niet. Via de ci module is het beeld veel scherper.

profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Goedenavond.
Wij hebben de Sony 55 x 9505. Eind 2019.
Ook de rode ziggo knop , interactief hebben wij ook uitgeprobeerd , geen resultaat.
Maar wij zijn eruit. Ziggo de technische dienst is hier ook geweest die kon het ook niet oplossen.Contact met Sony die heeft nieuwe software opgestuurd maar ook geen teletekst. Uiteindelijk heeft mijn man het zelf opgelost, splitter aan de kabelantenne, een naar de decoder de andere naar de tv. De decoder gebruiken wij voor teletekst en gewoon tv kijken met de ci module. En waarom omdat wij het beeld scherper vinden met de ci module dat scheelt enorm.
Maar bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groet

Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Pfffffff,

Kanaal 925 heeft geen CI+ module nodig, vandaar even de test verwijzing dagen geleden er naar toe.

 

Laat je man dit topic maar eens doorlezen, hopelijk begrijpt hij het wel en weet hij wat hij moet doen om het teletekst probleem op te lossen.

 

Blijkbaar bezit je nu opeens de onbekende 55 x 9505 uit de Sony-line.

 

Zoals je kan lezen in de link , werkt de oplossing van het niet hebben van teletekst voor iedereen in het voormalige Ziggo  gebied door de ITV applicatie uit te schakelen, waarom zou het bij jullie dan de oplossing niet werken

 

Natuurlijk werkt de CI+ module beter dan analoog de decoder.

 

Het ga jullie goed,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Sorry hoor ook hebben wij geprobeerd via 925. Werkt echt niet. Ziggo heeft dit ook geprobeerd. De winkel waar wij gekocht hebben EP , die jongens hadden er erg veel verstand van en die konden het ook niet oplossen. Maar wij zijn nu tevreden met de oplossing van mijn man. En de decoder die hadden wij nog van een andere tv, twee jaar oud is gewoon digitaal. En toch is de kwaliteit van de tv zenders minder Via de decoder dan via de ci module.
Scheelt echt best veel.
Maar toch dank je wel.
Mooie avond nog

Verstuurd vanaf mijn iPad