annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

55X9005C geen Teletekst na opstarten

bervanba
Lid

55X9005C geen Teletekst na opstarten

Onze net nieuwe 55X9005C wil meestal na een warm start (geen splash), op NPO 1 geen teletekst laten zien. Gewoon geen reactie op de afstandsbediening.

Een workaround is de tv even naar een ander kanaal schakelen, dan weer terug, werkt het wel.

Kan zo'n bug aan Sony gemeld worden?

 

Gr Bert

Tags (1)
15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Om Teletekst te gebruiken moet eerst ITV d.m.v. de "blauwe" toets worden uitgeschakeld.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Ook wij hebben sinds vrijdag een nieuwe Sony tv gekocht, geen teletekst ontvangst meer. Onze vorige toestel had wel gewoon teletekst ontvangst.

aan wie ligt dit nu ziggo provider of aan de Sony televisie.

Wij gebruiken de  ci module, wij hebben iedereen al gevraagd , niemand heeft een oplossing.

wij willen gewoon onze teletekst terug, zo fijn even kijken na het nieuws, verkeersdrukte , de beurs. Oh wat missen wij teletekst. 
help.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit is raar, hier op 4 Bravia's op het Ziggo Digitale netwerk met en zonder een CI+ module zonder problemen met teletekst. Heb je wel teletekst op de FTA kanalen (vanaf 925)? Probeer eens zonder de CI+ module in de TV ofdat teletekst dan wel misschien werkt.

 


suc6 ermee,
73's

 

p.s. het lijkt me trouwens sterk dat er een nieuwe X9005c is aangeschaft. Wil je het juiste typenummer met ons delen?

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Probleem hebben wij zelf opgelost.
Onze tv was alleen geïnstalleerd op digitaal. En op digitaal konden wij geen teletekst ontvangen.
Wij hebben zelf analoog geïnstalleerd en toen hadden wij wel teletekst.
Als je kijkt naar onze vorige Sony , die was nu kapot, die schakelde zelf over naar analoog. En deze tv niet vandaar dat wij de nieuwe tv ook op analoog moesten installeren.
Vriendelijke groet

Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tegenwoordig worden de meeste TV-toestellen alleen nog geinstalleerd op digitaal (analoog is niet meer beschikbaar) en teletekst funcioneerd dan ook  nog gewoon. Op digitaal (DVBc) heb je gewoon op de NPO zenders gewoon teletekst.

 

De oude Sony schakelde zoizo voor teletekst niet over op Analoog.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Nu onze nieuwe televisie kon geen teletekst meer krijgen, we zijn er een week mee bezig geweest. ziggo gebeld met Sony gebeld meerdere keren en niemand wist wat er aan de hand was. Ons probleem is naar de technische mensen gestuurd die moesten gaan uittesten. Uiteindelijk hebben wij ook analoog geinstaleerd op onze tv en eindelijk
Konden we weer teletekst krijgen.
Dus dit is onze ervaring dat het toch komt door analoog op onze tv te zetten.
Vriendelijke groet
Geerlien mathijsen

Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@floortje28 

Eerdaags wordt analoog uitgeschakeld door Ziggo, vandaag is er een oplossing naar boven komen drijven.

 

@pa3eia  schreef:

Het licht mij bij dat dit probleem in het verleden ook voor deed als het interactieve gedeelte van de NPO zenders actief was. Mogelijk kan je dit eens tijdelijk uitzetten en daarna een powerreset uitvoeren.

 

Het interactieve gedeelte is te vinden in:

Home -> Zender installatie -> Digitale setup

 - Instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen.
 - Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. alles uitschakelen.

 - Toestel opnieuw opstarten (powerreset).

 

Link 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Wij hebben hetzelfde probleem met onze Sony, veertien dagen geleden gekocht. Sony bravia ultra HD tv 55 inch. Niemand weet wat er aan de hand is, Sony contact gehad waardeloos de ene weet het nog beter dan de andere. Uiteindelijk hebben wij tv terug gedaan, geld terug gekregen. Een weekje de tijd genomen wat nu. Uiteindelijk dezelfde tv gekocht bij EP met de voorwaarde geen teletekst geen tv.

gisteren de tv thuis gekregen. Maar ook niet voor elkaar gekregen. Maar mijn man had de oplossing, wij kijken met een ci module , maar teletekst met een decoder. Er is een splitter  geplaatst Vanuit de antenne kabel,een naar de tv en de andere naar de decoder. Dit werkt wel. Maar ik zou adviseren koop geen Sony als je teletekst wil ontvangen. 
En absoluut geen contact met Sony opnemen, echt een drama buitenlanders die de taal niet goed spreken. Niemand weet ook de oplossing,

profile.country.NL.title
floortje28
Ontdekker

Wat een onzin, alles hebben wij geprobeerd , niemand kwam eruit. Zelfs de technische dienst weet het niet. Uiteindelijk hebben ze software opgestuurd en wat dacht je dat werkt niet. 
 Logens mij is er een boycot, of door Sony of door de provider in ons geval ziggo,wij hebben het probleem opgelost met een splitter, Antenne kabel gesplit de ene gaat naar de decoder en de andere naar de tv. zo kijken wij met de decoder teletekst en met de ci module naar de tv. Waarom omdat via de decoder kijken beeldverbinding geeft. En dat is goed te merken.