annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7RII aangekondigd!

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Sony A7RII aangekondigd!

keypoints:
 
A7rII:
• 42MP Full-Frame Exmor R BSI CMOS Sensor
• BIONZ X Image Processor
• 5-Axis SteadyShot INSIDE Stabilization
• 399 Phase-Detect AF Points & 5 fps Burst
• Internal 4K XAVC S Video & S-Log2 Gamma
• Weather-Resistant Magnesium Alloy Body
• Built-In Wi-Fi Connectivity with NFC
• ISO 102,400
• no shutter blade motion
• 3,5x faster than the A7r
• A7rII focus is almost 40% faster than the one of the A7r
• Shipping in August
 
Dus ook intern 4k, 42mp sensor en image stabilization! Ik wil :grin:

 

dpreview: http://www.dpreview.com/articles/8917769536/sony-alpha-a7r-ii-has-42-4mp-on-full-frame-bsi-cmos-sens...

 

official : http://www.sony.net/Products/di/en-us/products/dkw5/index.html?contentsTop=1

42 ANTWOORDEN 42
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben net bekomen :laughing:

 

Wat een shocker is dit zeg!

 

Niet de megapixels per sé (was eerder verwacht), maar een AF-systeem dat zelfs met adapters zou moeten werken?? Hola Canon-lenzen met metabones adapter?? Wellicht nog niet te vroeg roepen, maar een verbetering is het zeker wel!

 

Ook A-mount lenzen zouden nu een stuk sneller moeten kunnen werken met AF op de A7RII en de "gewone" LA-EA1 of LA-EA3 adapters!

 

399 AF punten?

500 000 clicks mogelijk op de sluiter?

Grootste zoeker (EVF)!

 

Prijs is hoog, maar ik vind persoonlijk niet te hoog!

 

WOW man!

 

 

Nog maar gezwegen over de nieuwe RX100IV en RX10II...16fps/14fps, 4K, 1/32000 sluitertijd, etc...waar was Sony al die tijd mee bezig?

 

Wel nog steeds geen touchscreens :dizzy:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Ja Sony heeft zichzelf weer overtroffen! Ben erg benieuwd naar de ISO performance van de sensor ook. Ik kan in ieder geval niet wachten!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

zie ook nu: speelgoed voor jullie !!!

 

edit: juiste link nu wel voor de α7R II, sorry!!!

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

uhh wat? Die linkt naar de A7II, niet naar de A7RII :slight_smile:

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

dit is de link naar de officiele pagina op sony.net:

 

http://www.sony.net/Products/di/en-us/products/dkw5/index.html?contentsTop=1

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Volgens mij zijn zo'n beetje alle punten die nog op het wensenlijstje stonden afgevinkt! En nog een paar erbij!!

 

Ik ben heel blij met mijn A7r en normaal gesproken ben ik zeker niet de eerste die een nieuwe camera aanschaft maar in dit geval ga ik toch heel erg twijfelen! (en geld tellen...)

 

Ben zo benieuwd naar de autofocus!! De andere dingen vind ik ook helemaal top maar dat zou voor mij best wel eens het punt kunnen zijn om ook professioneel helemaal over te gaan op E-mount...

Stabilisatie, betere evf, langere levensduur en stille sluiter!!! Nooit baby's meer wakker laten schrikken tijdens een newborn-shoot :slight_smile:

 

De nieuwe backlit sensor is echt weer een vernieuwing! Top dat een merk zo durft te vernieuwen!!!

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de AF van dit beestje! Ik denk dat het in daglicht vergelijkbaar is met de A6000, wat heel goed is, ik hoop in donkere omstandigheden ook heel goed!

 

Daarnaast zou dit een eerste camera kunnen zijn om A-mount half te vergeten...of de overgang van A-naar-E pijnloos te maken. "Degelijke" AF aanbieden zonder SLT adapter zoals Sony nu aangeeft voor de A7RII...dacht niet dat het er nu al zou zijn! Eerst zien natuurlijk :wink:

 

Er zijn ook interessant nieuwe apps verschenen met name voor zij die veel bezig zijn met time-lapse! (O.a. beweging tijdens de time-lapse softwarematig of iets dergelijks...)

 

BSI-technologie op een FF sensor zag ik ook helemaaaaaaaaal niet aankomen. Ik dacht net dat Samsung met hun NX1 en BSI APS-C sensor technologisch een gooi naar de kroon deden (28MP BSI op APS-C), maar BSI op FF?

De RX100IV en RX10II met stacked sensors...dat is technologisch nog verder dan BSI, wellicht voor over enkele jaren in FF?

 

Prettige tijden om Sony gebruiker te zijn :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

@Amfion

 

Stel dat je dit jaar een A99II zou zien en die is in lijn met de A7RII (zelfde sensor bijvoorbeeld) en een sterk verbeterd AF-systeem. In de veronderstelling dat de dat AF met de A99II altijd beter zal zijn dan de A7RII voor A-mount lenzen, zou je dan volledig overstappen op E-mount, ook voor A-mount lenzen?

 

Of zou je op termijn je A-mount lenzen wegdoen en volledig native E-mount gaan? Of A-mount gebruiken op een E-mount body met redelijk goede AF (maar niet zo goed als A99II AF voor A-mount).

 

Ben benieuwd naar je mening! Ik heb er ook zo mijn ideetjes over, maar ik vind het geen gemakkelijke want heb bergen A-mount materiaal... :slight_smile:

 

Over de Canon-lenzen combinatie schrijft Dpreview.com:

PDAF will work even with third-party lenses via existing adapters, including in continuous AF tracking mode.  This is potentially a huge deal – especially for Canon users. We’ve used an a7R II with a Canon 24-70mm lens and a Metabones adapter, and focus is indeed very fast indeed. We’ll be looking at this in more depth as soon as we have a production sample camera, but for now, we’re highly impressed. 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Alhoewel ik deze camera erg graag wil hebben maar er (voorlopig) nog geen budget voor heb, ben ik er erg blij mee. Ondanks de problemen die ik tegenwoordig ondervind met mijn A7II (is op het moment in reparatie) toch erg blij met de overstap naar Sony E-mount.

 

Deze camera bewijst alleen maar dat de e-mount nog in zijn 'kinderschoenen' staat en dat Sony hier nog LANG niet klaar mee is. Ook hoop ik idd dat Sigma en Tamron hier door worden geprikkeld :slight_smile:

 

De toekomst voor e-mount lijkt in ieder geval rooskleurig!