annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke lenzen op festival fotografie?

Ralipo
Ontdekker

Welke lenzen op festival fotografie?

Sinds een tijdje terug ben ik meer into party fotografie. Vaak trek ik foto's op studentenfeesjes maar deze zomer zie ik het groter :grin:

Volgende week vertrek ik naar het Balaton Sound festival in hongarije, ik heb aan de organisatie gevraagd of het oke was om mijn foto gear mee te nemen en dit was geen enkel probleem!

Nu weet ik enkel niet zo goed wat voor lenzen ik zou moeten gebruiken.. Ik zou dit heel de dag meesleuren en wil het dus beperken tot 1 - 2. 

Ik ben in het bezit van een breedhoek (11-18), 50 mm f1.8, een 28-75 f2.8, 70 - 200 f2.8 en een 17 - 35 f 2.8.

Ik denk dat een breedhoek wel perfect is om de totale sfeer van het festival op te nemen, maar men twijfel is voornamelijk nog of ik een prime of een zoom zou gebruiken.

 

Bij deze dus de vraag, welke lenzen zou ik moeten meenemen? 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Moeilijke vraag! Hoe ver sta je van het podium? Wil je de artiesten ook fotograferen? Dan is 70-200 wel mooi...sta je heel dichtbij dan is de 50mm zeker goed.

 

Ik denk dat ik zou gaan voor 11-18 en 50mm, als je nog wat wilt genieten van het concert zelf :tongue:

 

Wat denken anderen?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Misschien kan je alles meenemen en de gear opslaan in een kluisje oid? 
Dan kan je voor alle gelegenheden fotograferen en pak je de lenzen die je het meest denkt te gebruiken op je persoon. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Denk dat je lenskeuze ook wel afhankelijk is van het soort fotografie je voorkeur heeft. Wil je dat je foto's het gevoel geven dat je onderdeel bent van de menigte en staat de sfeer centraal dan is groothoek de ideale lens.

Met een 50 mm zit je eigenlijk altijd goed. Deze kun je prima als portretlens inzetten en door het grote diafragma kun je er ook mensen in de menigte mee 'isoleren' in beeld door de beperkte scherptediepte van een groot diafragma te benutten. 

 

Voor het fotograferen van artiesten op een groot festival heb je soms wel weer een perskaart of accreditatie nodig. Als je deze zou gaan willen publiceren zeker! Dan eisen artiesten of management vaak zelfs dat de foto's eerst gekeurd worden voor ze de wereld in gaan. 

 

Ik zou gaan voor groothoek en 50 mm en me niet wagen aan podiumfotografie, maar da's persoonlijk. Ook omdat ik meestal niet boven de mensen voor me uitkom :wink:

Ralipo
Ontdekker

Artiesten zelf ga ik niet mogen fotograferen, ik krijg ook geen toegang tot de speciale locaties. Het is dus voornamelijk voor de sfeer foto's. Ik zal het dus idd houden op de breedhoek en de 50 mm! Men 28-75 neem ik ook mee, maar ga ik wrs gwn achterlaten op het appartement 😛 

 

In elk geval bedankt voor het advies!