annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 adapters thread

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Sony A7 adapters thread

Inleiding

 

Een van de grote voordelen dat Sony E-mount camera’s hebben (zoals de NEX-reeks camera’s of de nieuwe A3000, A5000, A6000, A7, A7R en A7S), is de mogelijkheid om via adapters/koppelstukken lenzen van andere merken te gebruiken. Door de korte flange back distance (dit is de afstand van de lensbevestiging tot de sensor) zijn alle adapters zonder optische elementen. Dit houdt in dat het gebruik van adapters geen kwaliteitsverlies inhoudt.

 

In deze thread wordt een overzicht gegeven van de verschillende mogelijkheden die Sony E-mount fotografen hebben om niet-E-mount lenzen te gebruiken (bv. Canon, Nikon, Leica, M42, …).

Deel al uw ervaringen met adapters (bv. Metabones, Viltrox, Novoflex, ...) aan de community in deze thread!

 

Op volgende link kan je wat achtergrond informatie terugvinden.

http://www.sony.net/Products/di/nl/products/lenses/basics/lensmount.html

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
66 ANTWOORDEN 66
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Heb nu enkel de kitlens: 24-70 mm.
Ik heb gisterenavond nog eens mijn nex-tussenrinen (meike) bovengehaald.

Was wel leuk maar de focusafstand is belachelijk klein, dus macro voor niet-bewegende zaken :laughing:

Iemand die weet wanneer die 90mm FE van sony in het jaar verschijnt? Vroeg of laat?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je bedoelt wellicht 28-70 als kitlens 😉

De macro wordt gepland voor maart volgens Sony hun presentatie! Te vinden bij Google afbeeldingen!
_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

De kogel is door de kerk.

Ik kon niet meer wachten op de beloofde Full frame Sony Macro.

Ik wil mijn A7 II nu kunnen gebruiken 😉

Ik heb me volgende zaken aangeschaft:

 

- De Sony LA-EA4 adapter

Sigma 105mm f2.8 EX DG MACRO OS HSM Sony

 

Nu wachten op de levering ....

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wow zalig!

Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden, maar er zijn geen slechte macrolenzen en de sigma 105 OS is echt wel een goeie (en niet alleen voor macro)! 

 

Vergeet niet een van de 2 stabilisatiesystemen uit te schakelen, ze weten van elkaar niet dat ze aan het werk zijn :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Even een tussendoortje.

Ik had van mijn Nex3 nog meike-tussenringen liggen.

Samen met een minolta adapter en een minolta rokkor 50mm f:1,7 geeft dit dit:

 

image1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

met als resultaat:

 

1DSC01500.jpeg

of dit:

2DSC01502.jpeg

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wow heel netjes! Sexy combinatie trouwens :wink:

 

Voorproefje van wat je met je macro wil doen binnenkort? :nauseated_face:

Wanneer heb je de Sigma macro?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

mag er normaal volgende week achter, is in bestelling bij een zaak.

Zoiets koop ik niet graag online.

 

Die rokkor-lens koste me trouwens 25€, de adapter 17€ (portkosten inbegrepen)

 

Leuk om weer eens ouderwets te mogen scherpstellen enzo: ik heb herhaaldelijk moeten denken aan mijn ouwe praktika van zo'n 35 jaar geleden 😉

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Waar heb je de minolta md adapter gekocht?

Je hebt me zin gegeven eentje te kopen 😉

 

En 'ouderwets' scherpstellen is nogal relatief met hulpmiddelen als focus peaking en focus magnifier e 😄

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Adapter komt van Ebay en hier is de directe link

 

Ingezoomd scherpstellen is idd wel wat makkelijker, zeker in macro, via een snelfunctieknop.

 

Heb ook even de app uitgestest "afstandsbediening" met de ipad, lekker groot en makkelijk maar de bediening viel tegen en de opgeslagen foto op de camera is geen RAW maar een "kleine" jpg (rond de 3,5 MB).

Ik zie echter nergens de mogelijkheid om dit te wijzigen.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je kan niet heel veel instellen maar wel voldoende: op de tablet wordt sowieso enkel een jpeg opgeslagen, je kan kiezen tussen 2megapixels en de volle resolutie. Dit kan je veranderen door de app van playmemories op te starten (zonder verbonden te zijn met de camera) en op het instellingen symbool te drukken (op een android zijn dat 3 puntjes). Als je verbonden bent kan je dat niet meer selecteren.

 

Om raw en andere zaken in te stellen: verbind camera met tablet en druk na verbonden te zijn op de menu knop van je camera. Je hebt dan 5 menu's met instellingen. Bij kwaliteit kan je RAW+jpeg kiezen. :wink:

 

Ik heb onlangs de draadloze afstandsbediening gebruikt om vogels te fotograferen binnenhuis :laughing:

Lekker lui! (Eerst handmatig scherpgesteld op vogelvoer, als een vogel in beeld kwam (je moet naar de echte vogel en vogelvoer kijken en niet naar je smartphone schermpje want die loopt lichtjes achter), drukte ik af via de smartphone :smileymrgreen:.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training