annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 adapters thread

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Sony A7 adapters thread

Inleiding

 

Een van de grote voordelen dat Sony E-mount camera’s hebben (zoals de NEX-reeks camera’s of de nieuwe A3000, A5000, A6000, A7, A7R en A7S), is de mogelijkheid om via adapters/koppelstukken lenzen van andere merken te gebruiken. Door de korte flange back distance (dit is de afstand van de lensbevestiging tot de sensor) zijn alle adapters zonder optische elementen. Dit houdt in dat het gebruik van adapters geen kwaliteitsverlies inhoudt.

 

In deze thread wordt een overzicht gegeven van de verschillende mogelijkheden die Sony E-mount fotografen hebben om niet-E-mount lenzen te gebruiken (bv. Canon, Nikon, Leica, M42, …).

Deel al uw ervaringen met adapters (bv. Metabones, Viltrox, Novoflex, ...) aan de community in deze thread!

 

Op volgende link kan je wat achtergrond informatie terugvinden.

http://www.sony.net/Products/di/nl/products/lenses/basics/lensmount.html

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
66 ANTWOORDEN 66
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Focus Peaking werkt ook met Thirt Party objectieven. Heb je het gecontroleerd of dit aanstaat? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Daar had ik niet naar gekeken, maar kan hem nu ook niet vinden. Zo goed ken ik de camera nog niet. Waar vind ik die?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zie eerder geposte filmpje m.b.t. "Focus Peaking of bekijk de handleiding "Focus Peaking" 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Je had helemaal gelijk. Ik heb de camera op het menu (Nederlandse versie) Scherpstel- assistentie gezet (13/14) en daarna relief-instelling uit. De rode gloed was toen verdwenen. Nu nog uittesten of de adapter in combinatie met de shift zijn werk goed doet.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je werkt met MF objectieven dan is "Focus Peaking" erg prettig hulpmiddel om scherp te stellen. Je kunt kiezen uit diverse kleuren voor "Focus Peaking" en ook de sterkte ervan. Zeker de moeite waard om mee te experimenteren als je werkt met MF objectieven. 

 

Sony MF werkt iedergeval prettiger dan bij Canon. Zelfs als je gebruik maakt van matglas. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Dat is zeker waar. Ik zag wel dat je de reliefkleur kunt aanpassen en ook het nieveau. Bij hoog krijg je een groot gebied te zien, bij laag juist een klein gebied. Dat laatste lijkt me vooral bij kleinere objecten makkelijk al kun je natuurlijk ook inzomen en daarop scherpstellen.

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Vandaag de A7RM3 in combinatie met de adapter van Sigma en Canon TS-E 17mm verder getest. De shift werkt prima. Ik heb de foto's toch maar gemaakt zonder relief aan te zetten, dat werkte toch beter. Bijgaande foto heb ik gemaakt van Westpoint in Tilburg die 142m hoog is en waar ik behoorlijk dichtbij kon staan. Ik heb dus geen verlies met de adapter.

Westpoint  in Tilburg 142m hoog. Sony A7R Mark3 , Sigma adapter, Canon TS-E 17 mm. 1/1250- F4, iso 200Westpoint in Tilburg 142m hoog. Sony A7R Mark3 , Sigma adapter, Canon TS-E 17 mm. 1/1250- F4, iso 200