annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A6300 als webcam

OPGELOST
profile.country.NL.title
Jurabakx
Ontdekker

Sony A6300 als webcam

Hallo,

 

Ik heb sinds een half jaar de Sony A6300 en ben erg tevreden. De laatste tijd ben ik mij aan het verdiepen in het gebruiken van grotere camera's als webcam. Ik heb veel artikelen/videos gevonden hoe dit kan met een Nikon of Canon, maar niet of en hoe dit kan met een Sony camera. Mijn vraag is dan dus ook of iemand weet of dit kan en zo ja, wat ik hiervoor nodig heb of moet doen.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Jura Bakx

Tags (2)
3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Jura, 

 

Wat bedoel je precies met webcam. Wil je ermee kunnen videochatten?

 

Ik heb hier wel een artikel gevonden met algemene tips om aan de slag te gaan met je alpha camera, maar daar wordt een live-video verbinding voor zover ik kon zien niet echt behandeld. Ze hebben het hier wel over wireless importeren, dat is uiteraard niet wat je voor ogen hebt, maar misschien dat het je op ideeën brengt.

 

Misschien kun je wat onderzoek doen naar Remote Camera Control, hier in de hulpgids hebben ze het namelijk over hoe je beelden rechtstreeks op de computer kunt opnemen, dat lijkt er meer op lijkt me:

 

Gebruik deze functies na het selecteren van MENU →  (Instellingen) → [USB-verbinding] → [PC-afstandsbedien.]. Voor informatie over het gebruik van Remote Camera Control, raadpleegt u de Help-functie.

 

Je zou het ook even kunnen checken met Support via dit contactformulier.

 

Succes ermee!

Arthur

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ben hier ook wel eens mee aan 't stoeien geweest, maar is helaas niet mogelijk.

Je kunt wel 'live' tonen of importeren maar niet dat signaal gebruiken voor de programma's of mogelijkheden die er zijn voor videobellen/webcam. Er is geen verbinding tussen het signaal dat binnenkomt via jouw camera en het signaal dat naar buiten moet zeg maar. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja er zijn wel snoeren en devices die het hdmi signaal omzetten, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. 

Elgato heeft de Cam Link bijvoorbeeld. Maar dat zijn heel prijzige oplossingen vind ik zelf. Als je content wil gaan streamen naar Youtube of Facebook misschien wel een overweging waard. Voor alleen chatten lijkt het me wat veel. :wink:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Jura, 

 

Wat bedoel je precies met webcam. Wil je ermee kunnen videochatten?

 

Ik heb hier wel een artikel gevonden met algemene tips om aan de slag te gaan met je alpha camera, maar daar wordt een live-video verbinding voor zover ik kon zien niet echt behandeld. Ze hebben het hier wel over wireless importeren, dat is uiteraard niet wat je voor ogen hebt, maar misschien dat het je op ideeën brengt.

 

Misschien kun je wat onderzoek doen naar Remote Camera Control, hier in de hulpgids hebben ze het namelijk over hoe je beelden rechtstreeks op de computer kunt opnemen, dat lijkt er meer op lijkt me:

 

Gebruik deze functies na het selecteren van MENU →  (Instellingen) → [USB-verbinding] → [PC-afstandsbedien.]. Voor informatie over het gebruik van Remote Camera Control, raadpleegt u de Help-functie.

 

Je zou het ook even kunnen checken met Support via dit contactformulier.

 

Succes ermee!

Arthur

 

profile.country.NL.title
Jurabakx
Ontdekker

Hi Arthur, 

 

Super bedankt voor uw reactie. Ik heb het met de Remote Camera Control geprobeerd. Dit is echter niet wat ik bedoel. Ik zou bijvoorbeeld mijn Sony als video capture-apparaat in OBS willen gebruiken. Video chatten komt dus dicht in de buurt.

 

Weet u misschien ook hoe ik dit zou kunnen doen, als dit mogelijk is?

 

Met vriendelijke groet,

Jura Bakx

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ben hier ook wel eens mee aan 't stoeien geweest, maar is helaas niet mogelijk.

Je kunt wel 'live' tonen of importeren maar niet dat signaal gebruiken voor de programma's of mogelijkheden die er zijn voor videobellen/webcam. Er is geen verbinding tussen het signaal dat binnenkomt via jouw camera en het signaal dat naar buiten moet zeg maar. 

profile.country.NL.title
Jurabakx
Ontdekker

Super bedankt voor uw antwoord. Is dit wel mogelijk met extra onderdelen zoals een speciale snoer?

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja er zijn wel snoeren en devices die het hdmi signaal omzetten, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. 

Elgato heeft de Cam Link bijvoorbeeld. Maar dat zijn heel prijzige oplossingen vind ik zelf. Als je content wil gaan streamen naar Youtube of Facebook misschien wel een overweging waard. Voor alleen chatten lijkt het me wat veel. :wink:

profile.country.NL.title
Jurabakx
Ontdekker

Oke, super bedankt voor uw antwoord!