annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 Body ILCE-7B

profile.country.NL.title
Kees221153
Lid

Sony A7 Body ILCE-7B

Bij avond/nacht opname waar verlichting(straat) is, je een vervelend bij verschijnsel krijg op je foto.

Dit is Flare, oorzaak sensor is van een ander materiaal gemaakt?

Bel je customer support krijg je iemand aan de lijn met 20jaar ervaring op foto gebied ( Willem), Antwoord van deze gebruik een bewerking's Programma om dit te herstellen of maak de foto op een erder tijdstip en maak deze donkerder.

Daar moet je het mee doen. Zelf mail naar maneger van sony geen reactie.

Waar ik deze sony A7 ILCE-7B gekocht heb Foto Verweij Nijmegen, helpen ze je wel.

Sony A7 ILCE-7B ingeruild voor Sony A7 Mark 2 ILCE-7M2B en het probleem is opgelost aleen

€ 800,00 armer dank zij Sony, en gebruik geen filter is het advies.

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Kees221153 en welkom bij de Community,

 

Als ik het goed lees zat het probleem dus niet in de sensor maar in het gebruik van de filter? 

Over het algemeen is flare niet een sensor probleem, maar een lens en / of filter probleem.

Fijn dat je met je nieuwe camera er geen last meer van hebt. 

profile.country.NL.title
Kees221153
Lid

Probleem zit in sensor deze krijg reflextie van lens als voorbeeld twee fotof's.

Een met ILCE -7B.

En een met ILCE-7M2B.

Dan zie je het verschil.

Heb geen filter gebruikt ( UV ), deze kan ook een reflextie veroorzaken in lichte vorm.Heb gekozen voor verschilende instellingen van Foto's om te laten zien wat ik bedoel.

Groetjes Kees

ILCE-7B zie reflextie (met filter )ILCE-7M2B lichte reflextie (met filter)ILCE-7M2B zonder filter

profile.country.NL.title
Kees221153
Lid

Kijk ook eens naar opname's van een kennis zijn dochter ( Diana ), deze had de zelfde sony gekocht als ik. En de zelfde problemen als ik ( Flare bij avond opname's ). Dus twee gebruikers met hetzelfde probleem Flare.

En ook deze ingeruild voor sony A7-Mark 2 body ( ILCE-7M2B ).

Bekijk deze foto's maar op www.bliksemdetectie.nl onder naam diana, zij heeft ook opname's gemaakt van Noordenlicht in Noorwegen ( mischien staan ze daar ook bij ).

Groet kees

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Er zal inderdaad allicht verschil zitten tussen de sensor van de A7 en de A7II. 

Op de foto's is het slecht te vergelijken omdat de instellingen heel anders zijn. Maar fijn dat je met je nieuwe camera de beelden kan maken zoals je ze wilt. Zou je toch een filter willen gebruiken dan zit daar ook nog weer heel veel verschil in qua kwaliteit en dus ook dit soort bijverschijnselen. Tenzij bijvoorbeeld effect filters als ND of polarisatie heb je eigenlijk vaak geen filter nodig of je moet bijvoorbeeld veel in zand en stof aan het fotograferen zijn en bang zijn dat je krasjes op je lens krijgt bij het schoonmaken. 

profile.country.NL.title
Kees221153
Lid

Aanstande zondag ga ik met kennis naar nijkerk fotovakbeurs deze kennis is beroepsfotograaf geweest bij keurings diens, daar bezoek ik de stand van sony en ga een hoop vragen stellen  over wat is flare en het verschil van coating op sensor. Als ik uit ga van ILCE-7B en deze is uitvoerig getest voor dat deze op de markt komt is er wat fout gegaan, zeker als coating van sensor bij avondopname's flare verorzaakt. Dit is al zichtdaar voor dat je de foto gaat maken en wat je ook probeer met veranderen van instellingen het blijft aanwezig.

Ook hoop ik een reactie te krijgen over het stil zwijgen van sony hier over, daar ik niet allen dit probleem heb.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Altijd leuk om weer even wat fotografie inspiratie op te doen!

Op de stand zijn op zondag denk ik voornamelijk promoters en ambassadeurs aanwezig. Met een aantal vragen zullen zij je zeker kunnen helpen, maar zij hebben daar geen rechtstreeks contact met support, waarom er niet gereageerd is zullen zij je waarschijnlijk niet kunnen vertellen.