annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Quick Guide A6000 instellingen

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Quick Guide A6000 instellingen

Als 'beginner' heb ik ontdekt dat het opbouwen van een bepaalde routine het beste werkt om de zonder iets te vergeten met de juiste instellingen te fotograferen. Ik heb dit samengevat in één documentje hierbij toegevoegd. Misschien dan anderen er ook wat aan hebben.A6000 Quick Guide Instellingen.jpg

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zal ik dit topic samenvoegen met de de andere handleiding die je had geschreven voor de A6000?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Echt fantastisch!

 

Ze zouden je binnen Sony eens een A6300 moeten geven om dergelijke mini-handleidingen te schrijven :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Ja is goed. Ik heb inmiddels 2 links aangemaakt:

Eén met de jpeg versie op google docs:

https://drive.google.com/file/d/0Bw9JOOlh_hv7LU9JX3JCekZqS1k/view?usp=sharing

 

en één met een doc. versie die naar Word omgezet kan worden:

https://docs.google.com/document/d/183a7R4XJ59iMyalj15iziKyyxO6-OJjzZuFCMqqVFwY/edit

 

Maar de Word versie is inmiddels heel acceptabel qua lay-out, waarmee de jpeg. versie een beetje overbodig is geworden

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@RonaldC

 

Gebruik je "quick-guide" intussen een paar dagen. Is echt "beregemakkelijk", omdat het toestel zoveel

instellingen heeft. En je wel eens wat vergeet.

 

Vooral, als je niet, vrijwel dagelijks het toestel gebruikt.

 

Enorm bedankt. Je hebt mij er, een geweldig plezier mee gedaan.

Heb zelf een A6300, maar die verschilt niet enorm veel. Grootlijnig gaat dit prima.

 

(Heb even gewacht met reageren, omdat ik in de praktijk wilde zien, of 't werkt - Ja dus)

 

*

Heb nog wel even een vraag.

Wat bedoel je met: AF Volgen?

Is dat de instelling dat je door op de middenknop te drukken, de AF te laten volgen?

Zie foto uit de gebruiksaanwijzing (van de 6300)

 

Centrale AF vergrendeling.jpg

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Ja inderdaad. Er zijn eigenlijk twee AF vergrendelingen; het 'gewone vergrendelen' (met de sluiterknop) en  'vergrendeling (dat het geselecteerde onderwerp/object volgt). Sony zou er goed aan doen deze twee zaken verschillende namen te geven, zéker op de monitor, waar ze het 'AF-vergrendeling' noemen. Taalkundig klopt het wel, maar het zijn twee verschillende acties. Mijn 'AF-Volgen' is wat cryptisch, maar maakt wel het onderscheid.

Vandaar. Bedankt voor je reactie. En als je nog tips hebt; graag.

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

O ja; de Quick Guide is, via een link, inmiddels ook beschikbaar als Word document. Dan kan je dingen naar eigen smaak of toestel type aanpassen.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@RonaldC

 

Had die al ontdekt. Staat al op m 'n computer.

Vooral in Word is wisselen erg makkelijk.

 

Maar ik heb nog niets aangepast! En dat is een goed teken.