annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tips: Scherpstelinstellingen voor Sony A77II

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Tips: Scherpstelinstellingen voor Sony A77II

Hier vind je een officiële brochure/handleiding met mooie praktijkvoorbeelden om de camerainstellingen van je A77II optimaal in te stellen voor bewegende onderwerpen!

 

http://www.sony.net/Products/di/common/images/products/g2sw/ILCA-77M2_4DFOCUS_Camera_Settings_Guide....

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
24 ANTWOORDEN 24
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Laatste update voor de A77-II verbeterde ook de autofocus. Mogelijk helpt dat naast deze guide :slight_smile:

Bedankt voor deze info.

Ik ga het deze weekend eens proberen want ik heb er problemen mee.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @denzelfleur

 

Leuk dat je het forum hebt gevonden :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Redgy1
Lid

bedankt voor deze uitleg, we gaan dit eens goed bestuderen en toepassen, hou je op de hoogte als het lukt om honden scherp te krijgen die recht naar me toelopen. 

groetjes Redgy

Redgy1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @Redgy1 !

 

Welkom op het forum :wink:

Heb je andere berichten ondertussen ook gezien :wink:

 

Het klinkt misschien als een excuus, maar je kan er niet om heen dat een camera niet de enige bepalende factor is...het type lens, ouderdom lens, grootte van het glas, etc hebben allemaal een invloed.

 

Bv. Tokinalenzen zijn gekend voor zeer trage AF, bijna alle minoltalenzen worden aangedreven door een scherpstelmotor in de camera, niet in de lens... Doorgaans is voor "tracking" een scherpstelmotor in de lens een pak beter dan in de camera. Dit heet lenzen met SSM-motor. Maar zelfs dat is geen garantie...Zo heeft Sony de voorbije jaren zijn lenzen een update-kuur gegeven naar SSM II motoren. Puur om de autofocus te versnellen!

 

 

Ik heb zelf zelden echt succes gehad met A-mount camera's in het verleden, niet dat het onmogelijk is, maar de "hitrate" is gewoon een pak lager dan met moderne E-mount camera's (en met name de A5100, A6000 en A6300)

 

Ik maakte zo'n 2-tal jaren geleden deze test met de A6000:

http://nexblog.be/2014/03/28/sony-a6000-af-tracking/7365/nggallery/page/1

Helaas had ik geen snelle 70-200 F4 lens, dus heb dit moeten uitvoeren met een (relatief) trage 18-200 F3.5-6.3 lens. Dat dan nog eens op 200mm... Om maar te zeggen dat ik toen erg verbaasd was dat een mirrorless camera uit het niets plots zoveel beter was dan mijn (dure) A99-camera...

Dat is natuurlijk niet de snelheid van een hond (laat staan windhond :smileywink:) maar het doet het alleszins verbazingwekkend goed t.o.v. wat ik met A-mount camera's gewend ben.

 

Als ik een A6300 en 70-200 F4 kan bemachtigen, test ik het zeker voor jullie uit op snelle onderwerpen! @denzelfleur  @Redgy1 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Redgy1
Lid

hoi Portmixus

ben volop bezig met wegwijs te raken in de site, eerlijk gezegd vind ik het niet echt overzichtelijk of simpel, ben natuurlijk gewoon om op Belgium Digital te kijken, zo vind ik nergens waar je foto's moet posten? zat eerst op de Nederlandse site en kon die niet overzetten naar België, daar had ik een foto gepost op de wedstrijdtopic maar vind die dus nergens terug? het zal wel aan mijn klungelen liggen :slight_smile:

Heb net een serie foto's genomen van een Golden en bewerkt in Lightroom en moet zeggen dat er toch enkele zeer scherp zijn zelfs in het recht naar me toekomen, denk soms dat ik ook teveel verwacht van de toestellen en lenzen, als het op 100% niet scherp is dan vliegt het meestal in de vuilbak terwijl zoals je op de beurs al aangaf dat dit niet realistisch is en men zelden de foto op100% afdrukt of bewaard. had dus graag een paar foto's met je gedeeld en je opinie of die van andere gekregen. 

kijk er dus naaruit om de site beter te leren kennen en nog veel Sonyervaring op te doen, het staat vast dat ik een dezer dagen over ga naar de aanschaf van de 6300 en nog even wacht om FF te gaan, de A7RII blijft op het verlanglijstje maar het zal nog wachten worden (eerst een beetje materiaal verkopen :wink: )

grt

Redgy

[gevoelige info verwijderd]

Redgy1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Redgy1,

 

Je hebt helemaal gelijk hoor! Het is een van de redenen waarom mensen ook niet op dit forum blijven plakken (ondanks alle leuke info...) maar de info raakt gewoon verloren tussen de threads. Onoverzichtelijk is het absoluut en is ook de meest gehoorde klacht. Maar Sony leest mee hoor, en ik weet dat ze eraan werken...soms beetje traag :wink:

 

Belgiumdigital is natuurlijk het toonvoorbeeld van een forum hoe het moet... :nauseated_face:

 

Om foto's te posten zijn er 2 manier: ofwel ga je op de overzichtspagina naar "galerij" en post je daar een foto (en in tegenstelling tot BD kan je ettelijke MB's groot posten), ofwel klik je op "beantwoorden" in deze thread en in het tekstvakje waar je nu bezig bent, is een van de knopjes "afbeelding invoegen".

 

Zo kan het ook 🙂

 

Voor de rest is het ook een beetje wennen...je vindt je weg wel 😉

Er zijn ook al veel topics geschreven die nuttig zijn, zo was ik deze thread zelfs al vergeten dat die bestond...en per toeval komt die nog eens naar boven :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Nog iets: 

Het NL forum en het "Vlaams" forum zijn dezelfde, het Waalse en de Franse zijn ook dezelfde.

 

In principe krijg je dezelfde info :wink:

 

Wel tof dat je je weg probeert te zoeken :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Hallo Portmixus,

 

Weet jij of ik eventueel ergens lenzen zou kunnen huren.

Ik zou zo een ssm-motor lens eerst eens willen testen vooraleer ik er een zou aankopen.

Als het met zo een lens nog hetzelfde is dan koop ik een ander toestel.

 

Groetjes,

Annick