annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Op de plaats ------ rust.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Op de plaats ------ rust.

Heb intussen besloten, na een redelijk actieve periode (Kerst 2015 - nu),

meer dan 300 bijdragen geschreven te hebben.

En een aantal vragen beantwoord te krijgen. Wat me echt heeft geholpen.

Ken de camera intussen van binnen en van buiten.

 

Wat kan de club/experts nog voor me doen?

 

*

Als je wat dieper in gaat, op de materie, is er vrijwel niemand thuis.

Alleen de Experts, zijn dan zo lief je vragen te beantwoorden.

Vrijwel niemand anders, roept eens iets. Zal 't compleet worst wezen!

 

*

Ik denk dat ik me om die reden, maar voorzichtig terug trek in m 'n schulp.

Zal zo af en toe nog eens kijken, wat er loos is. Maar zal niet meer bijdragen.

Wens jullie als Sony gemeenschap "All the best".

 

Als je niet verder komt met elkaar, dan uiterst simpele zaken/vragen op te lossen,

in de sfeer van: "Waar dient dat Knoppie voor", is de "meerwaarde" voor mij intussen verdwenen.

  

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Tjardi

 

snap het...maar voor jou als ook filmer met de A7..kijk nog even naar mijn net geposte SAR review van de nieuwe 70-300, (in topic nieuws 70-300) zitten ook (in mijn ogen) aardige film fragmenten in.

Voor de rest..all the best!

 

groet van Sigi

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Heb intussen als backup-camera m 'n kleine Nikon 1 V1 ingeruild. Met name de sensor was erg klein.

En was daardoor redelijk beperkt in de kleurdiepte. Alhoewel niet eens echt slecht.

 

*

Omdat ik vaak tegelijkertijd film en fotografeer, loop je toch tegen problemen op.

Je filmcamera sloop je niet "even" uit je Rigg of Stabilizer, om wat opnamen te maken.

En dan weer om te bouwen.

 

Zeker als je wat meer lenzen hebt, is dit natuurlijk een prima oplossing.

 

Heb intussen derhalve een A6300 gekocht. Heb enorm getwijfeld tussen A6000 en A6300.

Ding kost een lieve stuiver meer. Maar als je 1x de beslissing hebt genomen, is de ellende over.

 

Mijn beslissing voor de A6300 is mede veroorzaakt, omdat de A6000 met de LAE-3 niet goed schijnt te werken.

Dus met de 70-400. Dan had je weer de LAE-4 moeten hebben.

Kom je over de hond, kom je over de staart.....

 

Enorm veel makkelijker is met de A6300, slow motion. Om te beginnen 100 frames i.p.v. 60 frames.

Sony adverteert wel met 120 frames. Maar dat is voor "NTSC land".

Verder door een slimme truc, via "fn" veel makkelijker instelbaar als bij de 7 R mk2.

Heb dat Sony al voorgesteld aan te passen. Nog voor de A6300 uit was.

 

Ik had de A6300 in "gedachten", wat kleiner voorgesteld. Met de 16-35 en 24-70 voelt ie niet verkeerd aan.

Met de grotere lenzen, wordt dat wat anders. Maar dat is logisch.

 

Ben volop aan 't studeren. Dus ben ik weer terug aan de "Bak".

 

Zal ongetwijfeld binnenkort aan de experts wel weer wat vragen hebben.

 

 

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej Tjardi!

 

Die A6300 ga je zaaaaaaalig vinden! Het is in mijn ogen echt een mini-A7RII, je kan het ook instellen zoals een A7RII (bijna toch). Paar functies zijn beter of verbeterd tov de A7RII.

 

Je vindt je draai ongetwijfeld! Ik vind de A6300 zijn meerprijs tov de A6000 absoluut waard, maar als je "nieuw" zou zijn in cameraland, dan is de A6000 de meer logische keuze. Maar komende van de A7RII was de A6300 eentje om niet over te twijfelen!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Je bent inderdaad zeer actief geweest, waar jij zelf en een hoop anderen veel aan gehad hebben. Schroom vooral niet om je bevindingen hier te blijven delen. Ik ben zelf helaas deze maand ook iets minder actief omdat ik in Azie zit :slight_smile:

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@albertdros

 

Sinds ik de A6300 heb (en dat is nog maar net 1 week), had ik al weer veel vragen en opmerkingen.

Dus van ...... rust is nog niet veel gekomen.

 

Maar intussen heb ik de indruk, het meeste van de A6300, wel weer te weten.

Maar specifieke zaken, die ik niet wist,  heb ik toch wel weer via " de club", binnen gehaald.

 

Groet.