annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony camera + iPad & Co.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Sony camera + iPad & Co.

Ik werkte vroeger met een Nikon D810 + camranger.

 

Een van de grote voordelen van die combinatie was, dat je werkend in Live View, je op je

iPad kon aangeven "waar" er scherp gesteld moest worden. Dat was super.

En allerhande gegevens kon instellen.

 

Scherp stellen, via de camera zelf, was een heel gezeur.

Moest je per "blokje" op zij, omhoog etc.

Koste niet alleen veel tijd, maar was niet echt prettig.

Zeker als de camera bijv. bij macro, dicht op de grond lag.

 

*

Werk intussen rond een 1/2 jaar met een Sony 7R mk2.

Iedereen zeurt al jaren over een "touchscreen". Maar Sony heeft het nog niet.

 

De AF-C is al vele malen verbeterd, zodat er niet veel correcties nodig zijn.

Dat is bij veel dslr 's nog niet echt "lekker". En is Sony weer in 't voordeel.

 

Maar zou het best prettig vinden, de 7R mk2 & Co., via m 'n iPad (iPhone) te kunnen bedienen.

Touch screen zou fijn zijn. Maar in ieder geval alle basisfubcties zoals stoppen starten.

En de diverse instellingen.

 

Was gisteren bij een grote "fotoboer", en die riep dat het er voorzichtig aan aan zat te komen.

 

Ik weet daar niets van. Wie wel?

 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De playmemories app is intussen al wat minder basic dan in de begintijd, maar of je daar genoeg aan hebt kan ik moeilijk inschatten. Wil je dit voor filmen of fotograferen gebruiken? . Werkt met de "smart control"-app op je camera. Je kunt je camera dan vanaf je device bedienen. Android kan het via NFC, Apple producten moeten via de wifi instellingen contact maken met de camera. Misschien het proberen eens waard?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej Tjardi

 

Met je ipad de A7RII of A6300 bedienen gaat super goed!

Touchscreen heb je dan ook om scherp te stellen. Belangrijke kanttekening is wel dat de "ingebouwde" afstandsbedieningsapp een basisversie is, waarmee je weinig kan.

Je kan deze app (op je camera) gratis updaten tot een volledige versie zodat je ook touchscreen hebt. Heel weinig mensen weten dit...heb het nochtans als een beschreven :wink:

 

Op je ipad moet je inderdaad playmemories mobile installeren. Het verbinden doe je eenmalig met een paswoord, alle volgende keren gaat het verbinden automatisch.

 

Ik heb het piekfijn uitgelegd in een artiketje: je kan het vinden in de lijst van overzicht alpha tips bij camera apps!

 

Ik gebruik het alleszins wel vaak!

 

Laat weten of het is gelukt :wink:

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@ Portmixus.

 

Dat is zo lang geleden, dat je in verre diepten moet afdalen.

Kun je s.v.p. even melden met welke app. ik 't beste af ben.

 

Bij voorbaat dank.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Kan je hier vinden: https://community.sony.be/t5/tips-voor-foto-s-en-video-s/apps-hoe-installeer-je-apps-op-je-camera/td...

 

De app heet "intelligente afstandsbediening". Er staat een basisversie op je camera, die moet je update.

 

En hier vind je hoe je die app moet gebruiken: https://community.sony.be/t5/tips-voor-foto-s-en-video-s/apps-sony-smart-remote-app/td-p/2134356

 

Een overzicht van alle interessante links vind je hier: https://community.sony.be/t5/tips-voor-foto-s-en-video-s/overzicht-alpha-camera-tips-alle-info-verza...

 

(Deze staat in het midden op de overzichtspagina van de community, in de banner.)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Ga er morgen mee aan de slag.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Heb de hele zaak eens bekeken, maar loop er nog niet direct warm voor.

 

Ik werk met de standaard afstandsbediening van Sony, wat ik erg makkelijk vind.

Heb geen problemen met kou, (zoals Albert) of anderzijds niet werken.

Je moet inderdaad in de buurt van de camera blijven. Ik zit meestal iets rechts achter/naast de camera.

En dan gaat er nooit wat fout.

Ook als ik per ongelijk op de rode knop voor video druk, gaat gelet op de instellingen

(uitsluitend video starten in film-mopdus) niets fout.

 

Niks geen gezeur met telefoon opstarten etc. En dat ding kost slechts een paar tientjes.

 

Wat ik graag gewild had is een app, in de sfeer van een "Camranger".

Die je als zoeker kunt gebruiken. En dan ook werkt als touchscreen. Dat is erg handig.

Met name het touchscreen. 1x Tikken en scherp.

Geen ingewikkeld draaien of toetsen, om scherpstelpunt aan te passen.

 

Zo 'n app heb ik er niet bij kunnen vinden. Terwijl @Portmixus roept dat hij er wel is.

Overigens zijn er wel hele fraaie apps, die bijv. 't mogelijk maken, om de hele burst in 1 foto te vangen.

Maar heb niet direct zin, aan alle gepruts er om heen.

 

Als die "touchscreen App" er is ga ik om. Anders laat ik het maar zitten.