annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nikon lenzen op Sony E mount

profile.country.NL.title
Glimburger
Lid

Nikon lenzen op Sony E mount

Welke tussenring garandeert mij gegevensoverdracht tussen Nikon full frame lenzen en Sony Alpha 7RII?

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

In het kopje hierboven schreef ik dat ik de camera had ingesteld op Zebra dat is niet juist Zebra laat zien of je onderwerp overbelicht is.

De juiste instelling is Reliëfniveau deze op hoog instellen.

profile.country.NL.title
robotharryvanvoorden
Nieuw

Wat is de beste tussenring voor "oudere" Nikonlenzen en de Sony a7r11 camera zonder ook maar enig nadeel daarvan te ondervinden?

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Bekijk dit filmpje eens.

 

Nikon Sony

 

Of de K&F adapter

 

Gebruik deze zelf ook omdat ik alleen G objectief gebruik maar je kunt ook de  (G/ F/ AI/ AIS) gebruiken. Je hebt dan een dubbele diafragma ring. Niet dat dit iets uitmaakt je kunt of de diafragma op de lens op 22 zetten en dan via de adapter instellen of anders om.

De prijs is goed om het uit te proberen gebruik hem op een A6000 met een Nikon 50mm 1.4 voor filmen een 70-200 mm is moeilijk om scherp te stellen, bij groter dan 60mm heb je haast een statief nodig.

 

Trouwens als je oude Nikon lenzen gebruikt zonder autofocus dan heb je het voordeel dat je beter kunt scherp stellen.

Gebruik ook oude FD lenzen van Canon op de A6000 deze zijn beter scherp te stellen dan de G lenzen

 

profile.country.NL.title
batalok
Ontdekker

Ik heb zeer kortgeleden een A7R mk II gekocht ter aanvulling van mijn Nikon 800E. En een Commlite-adapter Ongeveer 300 euro).  Hij functioneert wonderwel, autofocus enz, alles (?). Ik geloof dat hij ook verkrijgbaar is bij CameraNu, weet het niet zeker. De A7R mk II gaat heel goed met mijn Nikon-lenzen ( de "gouden" trio). Ook met de Sigma 50mm Art ( Nikon uitvoering).