annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nikon lenzen op Sony E mount

profile.country.NL.title
Glimburger
Lid

Nikon lenzen op Sony E mount

Welke tussenring garandeert mij gegevensoverdracht tussen Nikon full frame lenzen en Sony Alpha 7RII?

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Er is op dit moment een Nikon F naar Sony E-mount adapter van Commlite in ontwikkeling. Volgens mij kan die elk moment op de markt verschijnen (April 2016). Ben benieuwd of het allemaal goed werkt maar het ziet er in ieder geval veelbelovend uit :slight_smile:

profile.country.NL.title
Glimburger
Lid

Ik wacht vol spanning af!

Hartelijk dank voor het antwoord!

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Glimburger

 

Ik heb dat ontwikkelen een tijdje gevolgd en ondanks dat het nog net geen (1) april is heb ik als ex Nikon-ner besloten om voor Sony native objectieven te gaan (zie andere posts). Meeste Nikkor's kon ik bij aanschaf van de Sony A7ii inruilen voor een alleszins redelijke prijs. De enige die ik nog heb is de 17-55 2.8 en die staat onderhand op Marktplaats.

Als dat niet lukt probeer ik iets te versieren met inruil op een 16-35 F4 van Sony...

 

Ervaring (bij de Nikon) heeft me geleerd dat je de beste prestaties en interface meestal gegarandeerd krijgt bij native (dus eigen merk) objectieven. Al moet ik zeggen dat de 3e partijen (en vooral Sigma) tegenwoordig erg goed aan de weg timmeren..maar daardoor neemt het verschil in prijs ook af en dat was juist hun USP! (Unique selling point). 

Sony zit  wel aan de bovenkant van de markt qua prijsstelling...zijn goede tot excellente objectieven, maar toch..

(Al constateer ik dat andere producten ook een prijs shift naar boven hebben gemaakt de laatste jaren..zeker in het FF segment)

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik heb wel ergens gelezen dat het veel moeilijker was om voor Nikon lenzen een adapter te maken. Ik kan me niet goed herinneren waarom. Het had geloof ik iets met het AF systeem te maken waarvan de specs blijkbaar niet beschikbaar waren.

Het meeste zou moeten werken met de nieuwe adapter.

 

– Adapts Nikon F-mount lenses to full-frame and APS-C format Sony E-mount mirrorless cameras
– Maintains support for autofocus, auto exposure, and image stabilization with most G-type and E-type Nikon lenses
– Most D-type lenses are supported with auto exposure
– Depending on the camera, phase-detect autofocus is supported along with contrast detection
– Communicates Exif data to the camera to be saved in the image file for later reference
– Integrated tripod foot has 1/4″-20 socket for direct mounting on a support system, eliminating unnecessary strain on the camera’s lens mount
– Matte black interior helps reduce flare for optimal image quality
– Metal construction for long-term durability
– Auto exposure function is not compatible with Sony’s E-mount camcorders, such as the PXW-FS

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Glimburger
Lid

Hartelijk dank voor hzet vorige bericht! Heeft u al ervaring met de nieuwe adapter of heeft U weet ervan?

Waar zou hij te krijgen zijn?

Hartelijk dank,

Glimburger

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Heeft er niets mee te maken of het te moeilijk zou zijn.

Het is eerder zo dat de aantallen te weinig zullen zijn dat er voor de ontwikkelaars en makers er goed aan verdienen.

Vergeet niet dat van de 2 grote merken Nikon en Canon niet iedereen overstapt naar Sony. Degene die dit wel doen zullen proberen om de Nikon of Canon in te ruilen dan wel verkopen.

Zelf heb ik de Sony a6000 met een kitlens en heb al mijn nikon nog, lenzen en camera’s. Zit ook te wachten dat iemand een mooie adapter op de markt brengt zodat ik mijn lenzen volledig kan gebruiken.

Dan is er een prijskaartje hoeveel zou je er voor willen betalen.

Denk dat als je een set goede lenzen hebt en de adapter zou goed werken dan zou ik bereid zijn om maximaal 500 euro hiervoor te betalen.

 

Wat ook niet bevorderd is dat Sony na de A6000 de A6300 en de A6500 net zo snel op de markt brengt als een nieuwe mobile telefoon.

Het wordt wel interessant als je een adapter hebt die je op meerdere camera’s kunt plaatsen.

En dan ook nog de nodige functies kunt gebruiken zoals focus en diafragma.

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Net  vandaag een lens adapter binnen gekregen zodat ik de Nikon G lenzen kan gebruiken op de A6000.

Laat in de middag nog even de Nikon 50 mm 1.4 G uitgeprobeerd en het werkt zeer goed, zelfs beter dan met de Nikon D800

Heb de Sony Camera ingesteld op Zebra en via de AEL knop kan ik inzomen om helemaal het onderwerp heel scherp te krijgen. Verder de camera op de stand M en Histogram in het venster.

Maar met de Zebra functie gaat het zelf met bewolkt weer heel goed. Daarbij gebruikte vroeger de Canon A1 en de T90 daar had je alleen maar manuele scherpteling bij dus het is gewoon weer even wennen.

Heb al een adapter van Canon (metabones) maar de indruk die ik nu heb van de Nikon lens overtreft die van Canon 50 mm 1.8

Had al wel het een en ander gelezen dat de 24-70 mm 2.8 G moeilijker was om scherp te stellen op de Sony A6000 dan heb ik nog de 70-200 mm 2.8 G VR deze lens vind ik helemaal top hopelijk dat hij op de Sony A6000 goed werkt dan ben ik tevreden.

Voor wie belangstelling heeft voor de adapter

Merk K&F Concept Nikon (G) – NEX  Voor een ongelofelijke bedrag van nog geen 22 euro zoeken op Amazon.de of op YouTube voor welke lenzen van Nikon je op de adapter kunt zetten.

De adapter is helemaal van metaal. Jammer is dat je niet zoals met metabones de adapter op een statief kunt plaatsen denk dat als je de Nikon 24-70 mm op de camera vast maakt en deze op een statief zet hij top zwaar word.