annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LCD-scherm A7iii coating laat nu al los ondanks schermbescherming

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

LCD-scherm A7iii coating laat nu al los ondanks schermbescherming

Goedemiddag,

 

Op 1 juli j.l. heb ik een mooie gloednieuwe A7iii aangeschaft. Meteen een schermprotectiescherm op het LCD-scherm laten plaatsen, wetende dat dit het loslaten van de coating kan tegengaan.

 

Wat schetst mijn irritatie als na 2-3 weken de eerste tekenen van dit vermaledijde verschijnsel optreden.

Nu na anderhalve maand is het al een hele hoek en niets wijst erop dat het fenomeen stopt.

 

 

Het zou Sony sieren als het fenomeen nu voor eens en altijd goed wordt opgelost. Mijn voorgaande A7Rii, A7Ri en de A77i hadden er allemaal last van...

 

Maar ik zal de camera wel weer naar de winkel moeten opsturen, weeeeeeken moeten wachten en na reparatie het verhaal een jaar later moeten herhalen.

 

Kortom, niet blij en toch wel behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit.IMG_20200825_120906.jpg

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
rocket2014
Ontdekker

Komt het niet door de folie die je er op plakt. 

Zitten toch bepaalde middelen op zodat het blijft plakken. 

profile.country.NL.title
Pimpandoer
Lid

Bij mijn A7II is dit vervelende verschijnsel na de eerste reparatie niet meer voorgekomen. Ik gebruik geen protectie spul meer.

Absoluut vervelend dat je de camera lang kwijt bent. Je moet wel want het ziet er lelijk uit.

 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Rocket2014

 

Het loslaten bij eerdere camera's begon al voor er een beschermscherm op zat.

En een eerdere a77i waar ik de reparatie onder garantie heb laten uitvoeren, vertoonde op het nieuwe scherm hetzelfde verschijnsel. Alle schermen waar ik het had, waren niet meteen voorzien van protectie.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Pimpandoer
Lid

Vraag mij toch af waardoor het ontstaat en of het te voorkomen is. Weet nog dat het bij mij heel snel ging.

profile.country.NL.title
SonofHendrik
Ontdekker

Misschien door zonnebrandcrême aan je vingers? Was bij mij zo bij de RX100 II. Hierdoor geleerd om goed en regelmatig de handen te wassen na gebruik van crême; nooit meer voorgekomen sindsdien. Ook niet bij het lcd scherm van mijn huidige A7 III.
Groet,Peter
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik gebruik geen zonnebrandcreme.

 

Ik kan me voorstellen dat bepaalde stoffen, waar die dan ook aan of in zitten, de coating kunnen aantasten, maar of dat acceptabel is voor de genoemde vetsoorten, ik betwijfel dat.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek