annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Late lente 😁 met de A7iii

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Late lente 😁 met de A7iii

Fotografie liefhebbers,

 

Ik ben sinds augustus gestart met een vakopleiding Fotografie om alles wat ik mezelf sinds 1980 (of 1979?) heb aangeleerd qua fotografie eindelijk eens aan te scherpen! Natuurlijk ook om (straks?) mijn toegenomen vrije tijd op een gezonde manier in te vullen! (op de fiets en camera tas mee). En ja, ook het hersenwerk dient uitgedaagd en getraind te blijven 😉.

 

Leuk om te leren hoe je opdrachten invult, (maak een samenhangende serie met Rode Kool bijvoorbeeld) en geeft nieuwe uitdagingen! 

Ik moet zeggen dat ik juist nu nog meer tevreden ben met mijn keuze voor de Sony A7xxx serie, zeker afgezet tegen mede studenten met nog een spiegel reflex. Als we het veld in moeten kan ik met de Sony camera gewoon goed inschatten hoe de raw foto wordt en bewerkt (ontwikkeld) kan worden tot een goed resultaat.

 

Als voorbeeld hieronder het resultaat van de opdracht "maak een drieluik met verhaal"

 

Sybe_Drieluik Beuk.jpg

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Leuk om te zien/horen @Sigiphoto !

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

@Sigiphoto 

 

Hoe bedoel je dat jij met je systeemcamera beter de eindfoto kunt inschatten? Waardoor zou dat met een DSLR minder goed gaan dan met een systeemcamera?

 

Benieuwd naar je kunde daarin ;-).

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@harmnld 

 

bij een systeem camera komt het licht wat je vangt rechtstreeks op de sensor, bij een spiegelreflex wordt het afgebogen door de spiegel voordat het op je sensor komt. En omdat fotografie al sinds de oudheid in principe gaat om het vangen van licht wil je daar zo min mogelijk verstoring in hebben zodat je WYSIWYG krijgt😁

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ah, zo bedoel je....

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek