annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony RMT-DSLR2 bereik en richting

profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

Sony RMT-DSLR2 bereik en richting

Ik ben op zoek naar een RC voor mijn A7RIII en A6500. Ik zie de BT met een bereik van 5 mtr (geen optie) en andere IR's bij div. buitenlandse webshops met een bereik van plm. 100 mtr. Ik wil minimaal 15 mtr.

Ik zie de Sony RMT-DSLR2 maar ik kan echt nergens antwoord vinden (ook niet in de manual) op de volgende vragen:

  1. Wat is het bereik van deze RC? (RMT-DSLR2).
  2. Werkt de RC uitsluitend als je naar de voorkant van de body richt of vanuit alle kanten?

Ik ga er van uit dat de receiver in de body zit.

 

Ben benieuwd of iemand de antwoorden heeft. Alvast dank hiervoor.

Groet, Lex

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag Lex,

 

Om de camera te laten werken moet de afstandsbediening op de sensor worden gericht die op de camera zit. Over het bereik zal ik intern moeten navragen. 

 


Groeten,
Eva

profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hi Lex,

 

De Remote werkt inderdaad alleen maar als je voor de camera staat en dien je dus te richten. Hij werkt namelijk via Infrarood licht en het bereik is afhankelijk van de omstandigheden, maar zal  rond de 5 meter zijn.

 

Een betere optie is om je telefoon als afstandsbediening te gebruiken. Beide camera’s hebben namelijk Wifi aan boord en via de Imaging Edge Mobile App heb je de mogelijkheid om de camera ook op afstand te bedienen terwijl je dan op je telefoon ook nog het beeld van de camera kunt zien.

 

 

Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

Hi Eva,

 

Dank voor je snelle reactie.

Die 5 meter vind ik echt te weinig. Verder is de smartphone idd wel een optie, maar ik vind die verbindingen nooit zo stabiel. Verbinding maken lukt altijd wel maar gaat nooit geheel makkelijk en volgens het boekje.
Ik zie nu vandaag ook RC's steeds van eenzelfde maar ander merk. Ik weet niet of je van Sony bent en er iets over mag zeggen, maar weet jij iets van de Sony RM-S1AM, RM-S1LM van JJC? Zouden tot 100 mtr komen.

 

Groet, Lex