annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging Edge Remote + Sony A7RIV werkt niet

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Imaging Edge Remote + Sony A7RIV werkt niet

Hallo Allemaal,

Ik gebruik een iMac 2019 (macOS Catalina Versie 10.15.7) en een Sony A7RIV. Omdat ik graag zeer kritische scherpte wil beoordelen van negatieven en dia' s terwijl ik die fotografeer. Daarom wil ik graag mijn te maken opnamen in Live View zien op mijn iMac (....maar...ik koop nog een nieuwe iPad Air 2020 (heeft usb-c), en dat zou ook al geweldig zijn).

Helaas lijkt dit niet mogelijk met Imaging Edge Desktop (Remote). Ik word bij het opstarten van de app well herinnert aan het feit dat ik kan bijwerken, maar zodra ik dat doe krijg ik steeds dezelfde versie, namenlijk:

Versie 1.0.02.03270

In Remote zie ik mijn kamer staan (alleen modelnaam " Sony A7RIV") maar zodra ik daarop dubbelklik (wat de bedoeling is), komt er een foutmelding/-rapport, óf ik word erop gewezen, dat ik UBS moet selecteren in camera. Dat heb ik natuurlijk allemaal gedaan. Tips/advies/etc. die op engelstalige Sony website staan heb ik allemaal gevolgd. Werkt dus niet....in de Desktop versie!

Misschien kan iemand mij hier een sluitend antwoord of goed advies geven?

Ik wil geen verbinding via wifi, maar bedraad (usb). Doet dan Imaging Edge Mobile het beter? Wèl bedraad dan.

Hartelijke dank voor advies/tips.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mujanast 

 

het zou kunnen liggen aan je (nieuwste) Mac OS versie...deze is 24 sept. 2020 uitgebracht.

Sony (maar niet als enige) heeft nog wel eens moeite met het (op)volgen hiervan. 

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Hallo Sigi,

 

Bedankt voor de reactie. Hier had ik nog niet aan gedacht, maar zou inderdaad kunnen. Ik heb geen manier om dat aan te tonen of te controleren. Laatste update MacOS is 10.15.7.

Inmiddels lijkt Sony er ook te zijn met een Image Edge Webcam mogelijkheid voor MacOS. Denk niet, dat ik daar veel aan heb voor het fotograferen met live view (Remote moet immers uitgeschakeld zijn ).

Ik blijf proberen om middels usb een live view verbinding te krijgen. De foto' s hoeven niet op iMac of iPad opgeslagen te worden....Remote zou er voor mij alleen zijn, om focus exact te bepalen op het moment dat ik dia' s/negatieven fotografeer.

Misschien kan ik ook andere software proberen (misschien werkt Cascable of iets vergelijkbaars)

Nogmaals dank!

 

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

...al snel even gekeken...Cascable ondersteunt Sony A7RIV niet. Camranger wel...maar kost weer. Ik blijf wel zoeken naar software. Hopelijk lukt het ooit met Imaging Edge.

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Zojuist Imaging Edge helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd....en voilà...het werkt!!

Perfect! 

Zie nu ook pas hoeveel zinvolle functies Remote heeft. Prachtig!

Geen idee, waardoor het eerder niet werkte, mar misschien ergens toch een update in Imaging Edge...maakt ook eigenlijk niet zoveel meer uit...het werkt dus.

Nogmaals dank Sigi.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mujanast 

 

geen dank, veel plezier met je fotografie!👍

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en