annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met exporteren van foto's

Blockx
Nieuw

Probleem met exporteren van foto's

Hallo, Ik heb de Sony a6000 en de lens Sony e 16-55mm F/2.8. Nu heb ik een probleempje en vroeg me af of jullie hier iets over weten. Als ik een foto neem en deze op mijn computer zet gebeurd er iets raar... Ik heb een foto in bijlage gezet met het probleem. Op de viewfinder op de camera ziet de foto er goed uit. Eerst krijg ik de "goede" foto maar na een seconde veranderd die en word mijn foto vervormd. Heel lastig want de hoeken van de foto worden afgesneden zoals een vignetering. Hebben jullie misschien enig idee aan wat dit zou kunnen liggen? Alvast bedankt en hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor.

 

deze is gewoon geopend met windows (geen bewerkingssoftware)deze is gewoon geopend met windows (geen bewerkingssoftware)

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hi @Blockx 

 

Wellicht kan een van onze camera experts je helpen met dit probleem. Zo niet, dan zal ik het voor je navragen.

 


Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

* En met welk programma open je deze. 

* Heb je de foto gemaakt op 16mm? 

 

Waarschijnlijk herkend de gebruikte software het camera profiel niet van je foto. De vingetting is aanwezig, alleen zegt je camera dat deze gecorrigeerd moet worden

 

Meer informatie is in deze wel gewenst. Ligt niet aan je camera of objectief 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

@Blockx 

 

Welkom trouwens,

 

zit er niet een dubbel filter op je front? Als je en een UV-filter en een polarisatiefilter erop hebt gedraaid, krijg je zeer waarschijnlijk vignettering (sprak hij uit ondervinding).

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Blockx 

 

Ik begrijp dat je met verkenner van Windows de foto opent? In welk format is de foto vanaf de camera (SD Card), is dit jpg of arw?

 

Sinds wanneer bestaat dit probleem, is het eerder wel gelukt?

En wat gebeurt er als de foto geopend wordt met bewerkingssoftware?

 

horen het graag om te proberen dit op te lossen,

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en