Deel jouw ervaring!
Reeds 3 maal in herstelling genomen , schrijft beelden half weg , foutief dus , sensor , sluiter , moederplaat en stabilizator zijn reeds vervangen , ik weet niet wat men nog "kan " vervangen ? Dacht dat "garantie" iets anders betekende !? Is mijn 5 de Sony Alfa , heb er steeds goede camera 's gehad , behalve deze laatste , zelf denk ik dat Men de datum van januari 2020 afwacht , dan is de garantie over ? Heb alles al gedaan , ben ten einde raad !? En dan net nu geeft Kamera Express op haar web-site nu 5 jaar garantie , dat is gemakkelijk als Je de garantie aan Je laars lapt !
Goedemiddag,
Vervelend dat de camera niet naar toebehoren werkt. Begrijp ik goed dat je nog garantie hebt, maar dat je het vervangen van onderdelen hier niet onder vindt vallen? Zou je het iets meer kunnen toelichten?
Met vriendelijke groet,
Bibi
Dit lijkt me ontzettend vervelend! En niet om je het bekende bos in te sturen, maar de garantie is in eerste instantie iets tussen koper en verkoper, in dit geval KE begrijp ik. Het is voor zover ik weet gewoon je (EU) consumenten recht dat je een deugdelijk product kan verlangen. Het artikel weet ik niet uit mijn hoofd maar een google zoekactie levert wel resultaten. KE kan zich niet achter Sony importeur verschuilen.
Succes!
grt, Sigi
Allemaal heel vervelend. Laat even weten hoe het afloopt.
Winkels waar product is aangeschaft is in eerste instantie verantwoordelijk voor afhandeling van garantie. Zij zullen dan ook met gepaste oplossing moeten komen. Of de winkel een gepaste oplossing bied dat conform het consumenten recht is. Durf ik niet te zeggen. Ben hier niet bekend mee. Hiervoor zijn er websites als consumentenbond etc...
Vermoed dat de extra garantie (5 jaar) verloopt via Kamera Express en niet via Sony. Veel winkels bieden deze verlengde service. Wat geeft Kamera Express aan over de garantie?
Sony garantie bepaling vind je in de onderstaande links.
https://services.sony.nl/support/nl/warranty
https://services.sony.nl/support/nl/warranty/general
Onder voorbehoud van uw wettelijke recht
Consumenten hebben wettelijke rechten onder van toepassing zijnde nationale wetgevingen die betrekking hebben op de verkoop van consumentenproducten. Deze garantie heeft geen gevolgen voor de wettelijke rechten waar u zich op kunt beroepen, voor rechten die niet kunnen worden uitgesloten of ingeperkt en voor rechten ten opzichte van personen bij wie u het product heeft gekocht. U kunt naar eigen inzicht de rechten uitoefenen waar u zich op kunt beroepen.
Sony Benelux, een onderdeel van Sony Europe B.V.