annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto’s van camera niet scherp

OPGELOST
profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Foto’s van camera niet scherp

Hallo, ik heb sinds kort de Sony a6000. Alleen de foto’s zijn niet scherp, want op de camera lijken ze wel scherp maar als ik ze overzet naar mijn telefoon via de PlayMemories app dan zijn ze onscherp.. Iemand een oplossing? :slight_smile:

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Kun je een foto uploaden hier op de site. (die uit je camera komt) Geen screenshot van je telefoon. 😉

 

* Waar zit volgens jou de uitdaging met de scherpte? 

* waar heb je op scherpgesteld? 

* Diafragma

* Sluitertijd

* ISO

 

Edit:

Ja je kunt prima foto's overzetten van je camera naar de telefoon, maar vermoed dat je uitdaging elders ligt. Foto dient in de basis wel goed te zijn. Vandaar de bovenstaande vragen... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Over die vragen, ik heb geen idee.. De camera doet alles automatisch dus ik weet niet wat alles is en op wat ik het moet zetten. Maar hier de foto53BB59DD-4B2F-49F8-942A-62DD0F5B6F76.jpeg

 

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je hebt waarschijnlijk scherp gesteld op lenskapje? Wat is er volgens jou aan de foto niet goed. Of wat had jij scherp verwacht? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Ja volgens mij wel, het is meer dat het op mijn telefoon totaal niet scherp is en ik heb geen idee hoe dat komt

profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Het is meer als ik inzoom op mijn telefoon dan is de foto gelijk niet scherp en dat zou wel moeten volgens mij

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als foto wel scherp is op je computer beeldscherm bij inzoomen. Zou je in de app als goed is kunnen kijken bij instellingen "beeldformaat" staat hier oorspronkelijk formaat geselecteerd? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Nee dat stond niet geselecteerd, ik heb het net gedaan en weer een nieuwe foto gestuurd maar hij is nog steeds onscherp bij het inzoomen 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zijn deze foto's wel scherp op je computer beeldscherm? 

En wat is onscherp volgens jou? 

Hoever zoom je in? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Als ik de foto’s overzet via mijn telefoon naar mijn computer dan niet, maar ik heb mijn computer niet bij me dus ik kan het niet bekijken. Als je het niet helder kan zien dan is het toch onscherp? Niet zo ver eigenlijk gewoon een klein beetje, op het eerste gezicht lijkt het scherp en dan zoom je een beetje in en dan is het niet scherp.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Controleer de foto eerst op je computer. Dan bedoel ik niet foto versturen van je telefoon naar je computer, maar importeer deze vanaf je SD kaart op je computer. En controleer deze. Eventueel upload je deze foto hiernaar toe.

 

Is de foto in basis wel goed? Dat is wat je eerst wilt weten. Is die in basis goed dan kun je verder kijken waar het aan kan liggen. 

 

Hoever zoom je in? 

Wat is er volgens jou niet scherp

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web