annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto’s van camera niet scherp

OPGELOST
profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Foto’s van camera niet scherp

Hallo, ik heb sinds kort de Sony a6000. Alleen de foto’s zijn niet scherp, want op de camera lijken ze wel scherp maar als ik ze overzet naar mijn telefoon via de PlayMemories app dan zijn ze onscherp.. Iemand een oplossing? :slight_smile:

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Asha17

 

Ik ga er even vanuit dat wat jij onscherp noemt op de foto o.a het been van je vriend is? De sony dop en je vingers zijn wel scherp...

 

Ik zie op de screenshots die je opgestuurd hebt dat de foto met diafragma waarde 5.6 genomen is...dat betekent dat je het scherpsteldeel zeg maar iets "loshaalt" van de achtergrond. Dit heet scherptediepte. Wanneer je dezelfde foto met bijvoorbeeld diafragma 11 maakt zal het been al een stuk scherper op de foto zijn. Welke stand heb je op de keuzeknop op de bovenkant van de camera staan? Niet vervelend bedoeld..maar de stand A is diafragma voorkeur,(en dus niet Automatisch) de stand "auto" ( stand groen) is volledig automatisch en bepaald de camera dus alles, sluitertijd, diafragma etc.

 

zie afbeelding hieronderde instelling keuzeknop (rode pijl)

 

 

 het groene vlakje is camera op volledig automatisch

 

Om zeker te zijn is het idd handig, zoals @Instaphoto al gevraagd heeft,  dat je de foto vanaf de geheugenkaart op je computor zet (wat heb je, windows of apple?) en dan hier een upload daarvan doet, liefst met exif info (bij een apple op de i drukken voor die informatie). Dat gaat heel gemakkelijk, de geheugenkaart in je computor stoppen en opslaan op je computor/laptop.

 

Suc6 en we horen van je,

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Goedemorgen, gefeliciteerd met je aankoop! Worden de bestanden in maximale resolutie overgezet? Het lijkt erop dat de bestanden in een lagere resolutie verstuurd worden, waardoor het lijkt dat deze foto's onscherp zijn.

 

Groeten, Thijs

 

profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Uhm geen idee :slight_smile: Kan je uitleggen waar je dat kan zien?

profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Kan je aangeven naar welk apparaat je de foto's exporteert?

profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Naar de IPhone 6

profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

yes, in dit geval worden de foto's gecropt, dus in kleinere resolutie naar de Iphone gestuurd. Voor de optimale resolutie is mijn advies om deze foto's via de geheugenkaart op een computet te zetten.

Groeten, Thijs

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Foto's al bekeken op je computer? Zijn ze dan ook onscherp? 

Kun je een foto hier uploaden? Liefst met volledige EXIF informatie

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Ja heb ik al wel gedaan alleen dan via mijn telefoon. Hier is een foto die ik net heb gemaakt, is dit zo goed? D3D4AF92-EFFB-4E63-9C86-BF27391F6837.png

 

AAAEDF08-3259-4669-90C5-2532D266DFAE.png

 

profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

De foto’s zijn dan ook onscherp op mijn computer trouwens :slight_smile:

profile.country.NL.title
Asha17
Ontdekker

Oh oke, maar kan je het dan helemaal niet via de PlayMemories app overzetten?