annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

camera verbinden

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

camera verbinden

Is het mogelijk een a7II met een kabeltje te verbinden met een tablet?

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Beste Painter,

 

mijn camera (A7, daarna A7Rii en nu de A7iii) kan ik idd met een kabeltje verbinden met mijn laptop. Gewoon via een USB-aansluiting en een micro-USB op de camera.

Het lijkt me, als je tablet zoiets ondersteunt, echt wel te kunnen. Imaging Edge is daarvoor het programma/app, maar ik vrees dat je tablet geen USB-poort zou kunnen hebben....

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Painter53
Lid

OK. Ik ga dat proberen. Eens bezien of ik dan via mijn tablet nóg iets beter kan scherpstellen. Via de WIFI wordt nl lastig als je in de polder staat...en de tablet heeft geen NFC. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Painter53 

 

om welke tablet gaat het? Ik krijg de indruk dat je "tethered" wil fotograferen in het veld? (zoals hier beschreven)

Met een Apple tablet gaat het niet lukken volgens mij.

 

Maar het probleem zit in het scherpstellen? Handmatig of AF? Zo ja, dan is een betere oplossing dat je de scherpstel hulp op je camera aan zet. Weet helaas even niet uit mijn hoofd  welke menu optie dit is.

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Painter53
Lid

Nou SIGI...Ik wil nog wel eens laag bij de grond...(paddenstoelen etc) of in wat mindere licht omstandigheden fotograferen, liefst met de hand scherp gesteld. Dan wordt door de zoeker scherpstellen lastig, en het schermpje is dan wat klein. Daarbij worden mijn oogjes een pietsie minder. Thuis, in de tuin, kan ik met de Wifi nog wel contact leggen tussen Tablet (Archos 133 Oxygen)  en de A7II. Het is een flinke jongen, en daardoor kan ik ffies makkelijker en preciezer scherpstellen. Focus peeking helpt daarbij enorm...staat aan...maar ik wil meer profijt hebben van mijn 28/90 Macro G OSS. Ik dacht...met een kabeltje is misschien het probleem opgelost. Ik wacht ffies op je antwoord. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Painter53 

 

Tsja, dat van die ogen was niet vermeld 😉 in het vraagstuk 🙂

 

Zie overigens wel dat het genoemde tablet in ieder geval 2 usb microaansluitingen heeft, dus ja, dan kun je met de juiste kabel verbinding maken met de camera en met de juiste app mogelijk "tethered" mee scherpstellen

Succes!

 

p.s. Je kunt er ook voor kiezen om de tablet op de Sony middels bijv. een small Rig te monteren....zie bijgesloten afbeelding als voorbeeld

 

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Painter53
Lid

Sigi

Als volleerde digibeet :wink: raak ik een beetje verdwaald in de kluwen kabels. Een lengte van 1,5 0f 2 mtr.  is voor mij de beste optie. In de Archos zijn verschillende mogelijkheden.  Wat is verstandig, en handig, en welke kan ik daarvoor bestellen?

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

 Hallo,

 

in het voorgaande bericht zie je een linkje naar de kabels.... en als je het niet zeker weet, wellicht dat een fotootje van de beide aansluitingen  naar een leverancier je verder kan helpen...

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Painter53
Lid

Heb ik gezien...naar winkel geweest, ter plekke uitgeprobeerd, werkt niet zoals beloofd. Ik ga ermee verder...als het wel lukt kunt u mij in Alkmaar horen juichen. 😊

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

OK, da's minder dan.

Gelukkig woon ik niet in Alkmaar 😉
Met vriendelijke groeten
Harm van Beek