annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tamron AF 17-50mm F/2.8 IF XR DI II SP werkt niet goed op een Sony A7 iii

profile.country.NL.title
Hilbie07
Ontdekker

Tamron AF 17-50mm F/2.8 IF XR DI II SP werkt niet goed op een Sony A7 iii

heeft iemand hier ervaringencq. een oplossing voor.

 

ik heb recent een Sony A7 iii gekocht en 1 van mijn bestaande A lenzen welke ik gebruik met een adapter werkt niet naar behoren. Ik heb de crop functie aangepast in de camera maar in de lens zie ik alleen een brede donkere rand!

 

Tags (2)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Welke adapter gebruik je en welke instelling heb je veranderd.

 

Als je donkere randen blijft houden. Dan lijkt. Het erop dat cropmode niet actief is en of de adapter de vingetting geeft. Meer informatie is dan wel handig om te geven. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Hilbie07
Ontdekker

ik gebruik de Sony LA-EA5 Adapter.

 

ik heb  de instelling onder camera1 tabblad1 van 14 APS-C gewijzigd.

 

https://hilbelink.wixsite.com/njoypictures

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je andere bericht verplaatst naar de bak voor moderators. Begrijp dat het vervelend is als iets niet werkt zoals je verwacht/wenst, maar meerdere topics over zelfde onderwerp maakt het alleen maar verwarend 😉

 

Wat werkt niet naar behoren?

* heb je last van vignetting

* of iets anders ? 

Houdt er rekening mee dat crop mode niet alleen invloed heeft op je beeldhoek en diafragma, maar in deze ook op je megapixels. Full Frame mode (default) 24MP en in crop mode 10MP. Vignetting kan nog steeds optreden met ultra groethoek objectieven... 

 

Plaats eventueel een voorbeeld foto met volledige EXIF informatie en beschrijving wat er mis is volgens jou? 

 

De geplaatste link verwijst naar Facebook. Kan ik helaas weinig mee. Gezien ik geen facebook heb 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Hilbie07 

 

De Tamron die je hebt wordt helaas niet in het ondersteunde lenzen overzicht vermeld...

https://support.d-imaging.sony.co.jp/www/cscs/accessories/compatibility.php?area=eu&lang=nl&mdl=LA-E...

 

Een kleine zoektocht op internet (o.a. DP review) geeft aan dat je beter de LA-EA4 kunt gebruiken? Zie ook de Sony ondersteuningspagina hier 

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en