Deel jouw ervaring!
Sinds enkele dagen de nieuwe camera in gebruik met 13.5. Wifi is geen probleem maar bluetooth werkt op geen enkel apparaat. BT staat aan, koppelen ingesteld in menu. Scherm geeft: “Voer de koppeling op het verbonden apparaat uit.”. Helaas, geen enkel apparaat ziet de camera. Geprobeerd met Iphone 11, drie nieuwe Ipads, waaronder twee pro. Sony TV en op een HP laptop en op een Macbook.
Heeft iemand een idee?
Goedemiddag,
Welkom op het Sony forum! Wellicht kunnen de experts op dit platform je wat handige tips geven.
Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan zal ik het tevens intern even voor je navragen!
Met vriendelijke groet, Eva
Welkom,
ik heb zelf ook een A7iii, maar de Bluetooth is echt even zoeken. Naar mijn idee moet je op een aantal plaatsen de juiste instellingen kiezen, om BT te laten werken.
Helaas weet ik niet 1-2-3 op welke plaatsen, maar de aloude trial-and-error-methode heeft me geholpen.
Kortom, vaak moet je gewoon even zoeken en proberen...
Sorry dat ik geen betere informatie kan geven.
Bluetooth heeft bij mijn weten maar 2 functies: 1) Om de locatie via je telefoon toe te voegen aan je foto. Hiervoor moet de imaging edge mobile app op je telefoon staan. en 2) Om de camera met een bluetooth remote controller te bedienen.
Als je de mogelijkheid 2) aangevinkt hebt in het menu (wereldbolletje blz.3) doet de locatie bepaling het niet. Misschien is dit je probleem, even kijken of bluetooth rmt ctrl (engels) of Bluetooth-afst.bed (nederlands) uit staat.
Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie.
Ik ben er recent achter dat de camera een softwareprobleem heeft waardoor de verbinding met de Iphone steeds uitvalt en opnieuw moet worden opgestart.
Logisch dat BT dan ook niet werkt.
Camera gaat terug voor reparatie.
Hartelijk dank voor de reactie
Het blijkt een mankement. Zie onderstaande reactie.
met vriendelijke groet,
Fons van de Velde