annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

problemen met de verbinding tussen camera en app imaging edge mobile

joep1997
Nieuw

problemen met de verbinding tussen camera en app imaging edge mobile

Beste lezers,

 

Na vele pogingen krijg ik maar geen verbinding via de app met mijn camera(sonya7iii). Zou iemand mij kunnen helpen met een stappenplan? Alvast bedankt!

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoe probeer je te verbinden? Via NFC, of voer je de gegevens handmatig in? 

 

Het moment dat je camera wifi direct aanzet en standby staat, dien je met je telefoon te verbinden met het wifi netwerk van de camera. Wachtwoord hiervan wordt weergegeven op het schermpje van je camera. 

 

Via NFC merk ik zelf dat de boel eigenlijk niet verbind en moet alsnog handmatig verbinden. 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Is een heel verhaal. Bedenk ten eerste dat je camera te verbinden is met het wifi netwerk in je huis, om b.v. via wifi fotobestanden naar je computer te sturen. (gewoon je kaartje in de computer steken of de camera met de usb poort aan de computer hangen gaat vele malen sneller) Deze verbinding heeft weinig met je smartphone te maken.  Hiervoor genereert de camera namelijk zijn eigen wifi netwerkje, met een heel klein bereik van maar enkele meters. 

Om dit netwerkje te gebruiken raadt sony het gebruik van bluetooth af, zet dit dus uit. 

In het wereld bolletje menu zet je nu "bedien. via smartph" aan. Open de imaging edge mobile app op je telefoon, en klik op nieuwe camera verbinden, klik daarna op qr code scannen. Op de camera klik je nu op "verbinding" in het submenu van "bedien.via smartph" De qr code wordt nu door de camera gegeneert, welke je scant met je telefoon. Het kan een beetje zoeken zijn (telefoon heen en weer bewegen) om de code te laten lezen.  Als het goed is is je telefoon na het scannen verbonden met je camera.  Bij apple telefoons moet je bij instellingen het wifi netwerkje van je camera selecteren, bij een android gaat dat vanzelf. Je telefoon zit nu dus niet meer op het wifinetwerk van je huis, maar van je camera.  Hopelijk heb je hier iets aan.