annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A99 in de studie met studio fliters

OPGELOST
profile.country.NL.title
bedlam58
Ontdekker

A99 in de studie met studio fliters

Ik heb vanmiidag in de studiomogen werken. Model in combinatie met studioflitsers.

Weinig licht in de studio. Camera ingestelt op MM-mode f=6,3 1/125s ISO200.

Te weinig licht om een beeld op zoeker of lcd scherm te krijgen.

Hoe kan ik de camera instellen dat ik bij deze gewenste instellingen wel een beeld krijg, ook als dit 'voor de camera'te weinig licht lijkt te zijn.

Of is dit echt een (zware) handicap van de electronische zoeker?

 

Wie kan mij helpen,

Groet Willem.

Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is inderdaad normaal gedrag en een instelling die je kan veranderen in het menu.

 

Kijk eens in het menu, ergens moet je tegenkomen: "setting effect" (NL: "voorinstellingen effect"). Dit zet je in de studio op "off". Dan gedraagt de EVF zich meer als een klassieke optische zoeker (dus aanpassingen van instellingen zie je niet langer...)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is inderdaad normaal gedrag en een instelling die je kan veranderen in het menu.

 

Kijk eens in het menu, ergens moet je tegenkomen: "setting effect" (NL: "voorinstellingen effect"). Dit zet je in de studio op "off". Dan gedraagt de EVF zich meer als een klassieke optische zoeker (dus aanpassingen van instellingen zie je niet langer...)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
bedlam58
Ontdekker

Ik heb dit verder uitgezocht. Het zit specifiek onder het tweede scherm van instellingen (tandwieltje) en dan LiveView-weergave: Instelling effect uit.

 

Ik hoop hiermee 'lotgenoten' een extrfa hulpje te kunnen geven.