annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Smartphone moeilijk te koppelen met dab radio via Bluetooth

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Smartphone moeilijk te koppelen met dab radio via Bluetooth

Mijn nieuwe sony xperia xz1 compact koppelt moeilijk met mijn sony dab radio XDR-V1BTD. de xz1 koppelt wel zonder problemen met mijn Sony soundbar. Tijdens het zoeken met bluetooth wordt de dab radio niet gevonden. Koppelen met mijn oude Samsung telefoon en dab radio ging feilloos. Activeer ik de radio (via settings) op Blue tooth pairing, dan lukt het ineens wel. Vreemd. Iemand een idee. Beide apparaten zijn nieuw. 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@broekhua  schreef:

Mijn nieuwe sony xperia xz1 compact koppelt moeilijk met mijn sony dab radio XDR-V1BTD. de xz1 koppelt wel zonder problemen met mijn Sony soundbar. Tijdens het zoeken met bluetooth wordt de dab radio niet gevonden.


Sorry maar moeilijk koppelen, niet gevonden. Als de V1BTD niet gevonden wordt, hoe kan het dan dat deze moeilijk koppelt.

 

Staat de BlueTooth wel continue aan op de XZ1?

 

 



suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Bluetooth staat inderdaad aan op beide apparaten. Zoals ik al eerder schreef, mijn vorige Samsung telefoon vond mijn Sony dab radio feilloos zodra ik mijn radio op bluetooth ontvangst schakelt. Anderzijds vindt mijn XZ1 compact ook feilloos andere bluetooth apparaten. Echter mijn Sony XZ1 vindt niet feilloos mijn Sony dab radio (voor de eerste keer) als ik hem op bluetooth ontvangst schakelt. Ik moet de dab radio "helpen" door via het setting menu nog eenmaal op pairing te drukken. Eenmaal een keer gevonden dan koppelt de xz1 weer wel feilloos met mijn dab radio. Ik weet dat het een vreemd verhaal is maar je zou verwachten dat apparaten van dezelfde leverancier. de minste problemen zouden opleveren met koppelen. Helaas niet tussen deze beide apparaten van Sony.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is. 

Misschien is het wel standaard nodig om bij de dab radio nog een keer extra op pairing te drukken. Echter bij mijn Samsung telefoon was dat niet nodig en verscheen deze wel automatisch in de pairing list. Nu ik deze speciale procedure weet, is het geen probleem meer echter vond ik het wel nodig om het via dit forum te vermelden.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat te denken van de NFC toepassing op beide apparaten?

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Mijn Dab radio heeft geen NFC aan boord. Gr, Arie

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens deze handleiding (Een verbinding tot stand brengen via one-touch (NFC)) is NFC aanwezig in de V1BTD.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Dankjewel voor de Info.

Weer wat geleerd. Ik zie het nu ook aan het tekentje op de dab radio dat deze NFC ondersteunt. 

Wat de bluetooth procedure betreft. Deze werkt voor mij iets anders.

Zou je voor de eerste keer een koppeling tot stand moeten brengen dan zou je auromatisch van stap 1 naar stap 3 moeten gaan. (zie gebruiksaanwijzing) Ik moet, met mijn XZ1 compact, de eerste keer ook stap 2 uitvoeren hetgeen niet nodig zou moeten zijn. In ieder geval was dit niet nodig met mijn "oude" samsung phone. 

In ieder geval bedankt voor je medewerking.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan het zijn dat de XZ1 niet in het BlueTooth geheugen wordt opgeslagen omdat de Samsung nog in het geheugen staat? Kan namelijk niet ontdekken hoeveel apparaten er gepaired kunnen worden. Normaal hoef er maar 1x een pairing worden uitgevoerd.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Als de eerste koppeling (pairing) eenmaal is gelukt, dan blijft deze wel in het geheugen staan en werkt alles naar behoren. Na uit en aanzetten van de radio wordt dan automatich weer de verbinding tot stand gebracht. Misschien staat de Samsung nog wel in het geheugen maar er is zo te zien genoeg ruimte voor meerdere apparaten. Zoniet dan zou de rest knop uitkomst moeten bieden.