annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Inloggen

OPGELOST
profile.country.NL.title
Vikanter
Lid

Inloggen

 

Om wegwijs te worden met mijn nieuwe Sony ILCE-7RM2 camera is het noodzakelijk om gebruik te maken van Sony Community & Forum.

Tijdens het inloggen word ik gedwongen om me door een keuzeplaatjes raadsel-programma'tje heen te worstelen.

Soms is het mogelijk dit snel af te ronden, maar het komt regelmatig voor dat er onophoudelijk nieuwe afbeeldingen worden gepresenteerd, zodat inloggen onmogelijk wordt.

Verkeersborden (ook straatnaamborden?), wegen, onduidelijke etalages, auto's (vrachtauto's?)...

Kortom: een hoogst ongebruikelijke en grillige manier van inloggen, die ik nog nergens ben tegengekomen en die me absoluut niet bevalt. Niet zozeer wat betreft idee, maar wèl met betrekking tot uitvoering.

Het is mij bekend wat het doel van deze methode is (voorkomen dat zogenaamde bots het systeem platleggen), maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat goedwillende bezoekers ontmoedigd worden het forum te bezoeken.

Dringend verzoek om deze methode iets mensvriendelijker te maken.

Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Vikanter, 

 

Welkom op de community! Goed om te horen dat je zo'n mooie nieuwe camera hebt.

Wij zijn op de hoogte van dit probleem en vinden het zelf ook heel irritant. Helaas is er op dit moment nog geen andere optie gevonden die hetzelfde bewerkstelligt en even goed werkt. Kortom, we zijn ermee bezig! 

 

Groeten, 

 

Roos

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Vikanter, 

 

Bedankt voor de feedback. Het is inderdaad al vaker aangekaart en ook mij is het niet geheel duidelijk waarom het soms langer duurt dan anders. Wel is het al iets gebruikersvriendelijker dan voorheen, dus wat dat betreft gaat het de goede kant op. Het klopt dat het vanuit veiligheidsoverwegingen gedaan is, maar uiteraard hoop ik persoonlijk ook dat dit in de nabije toekomst vereenvoudigd wordt. 

 

Welke browser gebruik je trouwens?

 

Groet, 

Arthur

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Vikanter, 

 

Welkom op de community! Goed om te horen dat je zo'n mooie nieuwe camera hebt.

Wij zijn op de hoogte van dit probleem en vinden het zelf ook heel irritant. Helaas is er op dit moment nog geen andere optie gevonden die hetzelfde bewerkstelligt en even goed werkt. Kortom, we zijn ermee bezig! 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Vikanter
Lid

Dankje voor de reactie Arthur,

 

Mijn browser is Safari en soms Firefox, allebei op nieuwste versie macOS High Sierra 10.13.2 altijd met firewall áán en bovendien F-Secure SAFE by XS4ALL. Alles altijd in de meest recente versie bijgewerkt.

 

Groet,

Vikanter

Anonymous
Niet van toepassing

Ok, bedankt voor de update. Ik zal het doorgeven aan het Tech Team. Ik gebruik zelf Chrome momenteel en de laatste tijd heb ik er minder last van dan voorheen, dus wellicht zou je dat eens uit kunnen proberen.

profile.country.NL.title
Vikanter
Lid

De suggestie van Arthur_K  opgevolgd en zojuist Chrome geïnstalleerd.

Inloggen op Sony gaf nu het volgende te zien.

www.sony.nl meldt het volgende:

Geen contact met reCAPTCHA. Controleer uw verbinding en probeer het opnieuw.

Terwijl ik daar een screenshot van maak verdwijnt die melding en ben ik tot mijn grote verbazing zomaar ingelogd, zonder met de raadselplaatjes te hebben moeten worstelen.

Arthur_K en Chrome, bedankt 🙂

 

Anonymous
Niet van toepassing

Goed om te horen dat het zo beter ging, hopelijk volgende keer ook. :wink:

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Geheel mee eens. Dat geldt niet alleen voor de Sony site maar voor veel andere sites. Het kost soms een volle minuut aan klikken voordat je er in komt. Echt rete irritant.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi all, 

 

Gisteren heb ik hier weer een update over dit issue gekregen. Het schijnt inderdaad beter te zijn met Chrome, omdat de security check een service van Google is. Zodra er een ander alternatief is om jullie data te beschermen gaan we daar zeker gebruik van maken. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Voor de gein heb ik eens een screenvideo gemaakt van die uiterst ellendige manier van inloggen.

Veiligheid is mooi maar dat captcha werkt echt bar slecht. Ik heb een 40 inch 4k monitor dus ik zit echt niet op een slecht scherm naar een plaatje te kijken.

Soms geef ik het inloggen maar gewoon op.

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3