annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Inloggen

OPGELOST
profile.country.NL.title
Vikanter
Lid

Inloggen

 

Om wegwijs te worden met mijn nieuwe Sony ILCE-7RM2 camera is het noodzakelijk om gebruik te maken van Sony Community & Forum.

Tijdens het inloggen word ik gedwongen om me door een keuzeplaatjes raadsel-programma'tje heen te worstelen.

Soms is het mogelijk dit snel af te ronden, maar het komt regelmatig voor dat er onophoudelijk nieuwe afbeeldingen worden gepresenteerd, zodat inloggen onmogelijk wordt.

Verkeersborden (ook straatnaamborden?), wegen, onduidelijke etalages, auto's (vrachtauto's?)...

Kortom: een hoogst ongebruikelijke en grillige manier van inloggen, die ik nog nergens ben tegengekomen en die me absoluut niet bevalt. Niet zozeer wat betreft idee, maar wèl met betrekking tot uitvoering.

Het is mij bekend wat het doel van deze methode is (voorkomen dat zogenaamde bots het systeem platleggen), maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat goedwillende bezoekers ontmoedigd worden het forum te bezoeken.

Dringend verzoek om deze methode iets mensvriendelijker te maken.

Tags (1)
13 ANTWOORDEN 13
Anonymous
Niet van toepassing

Bedankt voor het opnemen, Pieter, daar komt geen einde aan zie ik. Ik zal het intern door laten zetten naar het tech team. Met welke browser was dit? 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Chrome.

Met internet explorer krijg ik die captcha ellende iets minder vaak. Maar ook daar kan het eindeloos lang duren.

Veel van die captcha methodes zijn bagger (soms zijn het teksten die niet te lezen zijn), maar deze spant echt de kroon. Waarom niet inloggen via een bevestiging op je mobiel. Dat werkt doorgaans veel beter.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Ook ik heb weleens feedback gegeven uit mezelf over de site, en dan met name over het inloggen en vooral; de ONTHOUD mij knop die niet bestaat....

 

De laatste zou wel prettig zijn aangezien het op mn chromebook anders werkt...

 

Ik volg dit topic even.... 

 

 

groetjes 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Het blijft vreemd dat je echt elke keer die ellende van die recaptcha moet ondergaan. Ik kan me voorstellen dat je dit van tijd tot tijd moet doen maar waarom elke keer?

Veiligheid is goed, maar zorg dan wel dat het werkt.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3