annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Update voor Tablet (Release 5a, December 2012)

profile.country.nl_NL.title
hg5812
Bezoeker

Update voor Tablet (Release 5a, December 2012)

Vandaag is er een update beschikbaar gekomen (release 5a).

Message was edited by: breedBenR

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

bij mij zonder problemen geinstalleerd op de originele Tablet S.

veel paarse vierkante icoontjes zijn vervangen door nieuwe apps.

profile.country.nl_BE.title
marc0859
Ontdekker

Geachte,

Ik heb deze update op mijn Tablet S geinstalleerd zonder problemen. Wat ik nu echter vaststel is dat DLNA vervangen is door Walkman en dit werkt ook, maar waar ik voordien DLNA kon gebruiken om van mijn NAS muziek te "throwen" naar mijn receiver werkt dit nu niet meer. Ik krijg de -kleine- melding dat dit niet wordt ondersteund. Een kleine test heeft getoond dat muziek die lokaal op de tablet staat wel kan verzonden worden naar een ander DLNA toestel, maar zodra de muziek van een NAS wordt verzonden werkt het niet meer. Dit is waarschijnlijk een foutje van Sony, maar mijn vraag is als dit reeds geweten is en wordt een update voor uitgebracht?

Hopelijk is de uitleg voldoende.

Beste groeten,

Marc

profile.country.nl_NL.title
jasperk1
Bezoeker

Ook ik heb de update gekregen en uitgevoerd. Nu heb ik ineens alsmaar vebindingsproblemen: web-paginas laden niet, ik zie m'n NAS niet meer.

DLNA is ook weg: werd aangekondigd dat die vervangen zou worden door Walkman en "Play Music", maar hoe ik nu nog bij m'n muziek kom.... Heeft iemand suggesties? Ik wil eigenlijk voorlopig wel even terug naar Android4-zonder-release5A. Iemand een idee?

Jasper

profile.country.nl_NL.title
hg5812
Bezoeker

Terug naar de oude versie gaat niet meer. Voor installatie kwam daar over een melding. Als je de app "walkman" opent dan is onder "mijn muziek" mijn NAS zichtbaar en te benaderen. Voor video's gebruik je de app "films " en voor afbeeldingen "album".

profile.country.nl_BE.title
marc0859
Ontdekker

Ter info:

ik heb met de Walkman app geprobeerd om via mijn NAS muziek af te spelen en ook hier weer hetzelfde probleem: waar ik vroeger zonder probleem met de DLNA app alles kon afspelen heb ik hier weer geen mogelijk om deze af te spelen. De melding is de volgende: "kan content niet afspelen". Tot wie moet ik mij wenden om dit probleem te melden, want voordien met de DLNA app was er nooit een probleem en werkte alles foutloos.Voor alle duidelijk : zoals U hierboven aanhaald: ik zie mijn NAS en kan door de verschillende mappen browsen maar sommige mappen hebben geen inhoud (alhoewel er mp3 bestanden instaan die voordien wel konden afgespeeld worden)

profile.country.nl_NL.title
hg5812
Bezoeker

ik gebruik een my book live nas.

het is mij wel opgevallen, dat mp3 bestanden wel in de juiste map (in dit geval music) moeten staan om ze af te kunnen spelen. je kunt bv. een mp3  bestand uit de map photos niet afspelen (wel zichtbaar).

profile.country.NL.title
m.vanhulten
Nieuw

Na de update heb ik een compleet ander probleem:

- apps die ik op een tabblad toevoeg worden NIET bewaard

- een aantal die er al stonden blijven wel bewaard

- heen en weer schuiven met apps die wel bewaard blijven is geen probleem

- ERBIJ plaatsen kan wel, maar na een reboot (met de aan/uit knop of met een reset) verdwijnen de apps die ik toegevoegd heb

Dit is mateloos irritant !

Iemand hetzelfde probleem? Of misschien al een oplossing?

Message was edited by: m.vanhulten

profile.country.nl_NL.title
maikymike71
Bezoeker

Na de update heb ik hetzelfde probleem.

Bepaalde apps verdwijnen zodra je je tablet uit en aan hebt gezet van je scherm.

De apps zijn alleen te bereiken door te kijken bij apps en widgets.

Opnieuw installeren van de apps heeft bij mij ook niet geholpen, waardoor ik niet zou weten dit probleem  op te lossen.

Ook ik vind dit zeer hinderlijk, en hoop dat iemand een oplossing weet.

profile.country.nl_NL.title
dikkiedik59
Bezoeker

Ik heb dezelfde ervaring met release 5a.

Na wat onderzoek kom ik tot de conclusie dat de functionaliteit niet werkt indien men Muziek vanaf de een netwerk disk "throw" naar een ander device. Staat de file locaal op de Tablet S dan is throw functionliteit wel beschikbaar.
De netwerk disk zijn bij mij benaderbaar via "Mijn Muziek" in de Walkman functionaliteit.

De "throw" functionaliteit bij "films", "album" & "galerij" is voor mij helemaal onduidelijk !!

Ik heb hierover een mail gestuurd aan Sony en gevraagd om een oplossing hiervoor ..... of terug naar oude release !!

Als ik de Engelstalige community lees, wordt er niet geschreven over dit soort problemen.

Is het probleem terug te voeren op een Software/firmware geneneratie fout in de Nederlandse versie van release 5a ? Dit zou wel heel erge (basic) fout zijn in de software configuratie/beheer/generatie van Sony.
Hopelijk komt er snel een oplossing ..... mijn mening is dat het een stap terug is ipv een verbetering van de functionality !!