annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

uitval en opstart problemen

robje1970
Nieuw

uitval en opstart problemen

Hoi allen

met veel plezier gebruiken we altijd voor langere tijd een Sony Tablet S, met android 4.0.3

Sinds deze week valt deze spontaan uit. Opstarten lukt soms (1 op de 10 keer) en de datum is vervolgens 1/1/2009

 

Wie heeft hiervoor een verklaring en / of oplossing?

Helpt een harde reset?

 

ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet

Robert

4 ANTWOORDEN 4
KelvinV
Bijdrager

Hoi Robert,

 

Dat klinkt erg vervelend. Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met Sony klantenservice? Zij zijn binnen kantooruren te bereiken op 020 346 93 03, of alternatief zijn ze hier te e-mailen: http://www.sony.nl/support/nl/contacts/tablet/email

 

Succes! :slight_smile: 

 

Groetjes,

Kelvin 

Hrodelbert
Ontdekker

Zelfde probleem hier gehad met de Sony Tablet S. Natuurlijk net in de vakantie, het moment waar ik het meest gebruik maak van mijn tablet. Korte tijd aan, app opstarten (o.a. filemanager) en ... floep uit (zwart scherm). Dit gebeurt overigens bij alle applicaties en niet specifiek alleen bij filemanager. De oorzaak is mij niet duidelijk: Bad-app? bad-update? Ouderdomsverschijnselen? (Zeg het maar). Resetten m.b.v. de reset-knop (in de buurt bij volume-knoppen en startknop van de tablet) werkt niet (geen uitkomst: binnen korte tijd doet hetzelfde verschijnsel voor = plotselinge uitval van het apparaat). Wat bij mij wel heeft gewerkt (loopt al weer een paar weken zonder uitval) is de tablet terugzetten naar "fabrieksinstellingen". Voor dat je dit doet kun je uit voorzorg de programma's die je wilt bewaren beter even op een extern opslagmedium verplaatsen (micro SD kaart van 32 Gb moet voldoende zijn). Haal de SD kaart eruit via de nette weg (SD kaart los koppelen). Meestal blijven offline documenten wel bewaard, als ook de foto's die je met het apparaat hebt gemaakt (vertrouw er echter niet op, kan ook toeval geweest zijn). Om vervolgens de tablet terug te zetten naar fabrieksinstellingen (niet resetten dus), ga je naar "Instellingen" - dan naar "Backup maken en opnieuw" - aan de rechterkant zie je staan "Fabrieksinstellingen terug (Alle gegevens op de tablet wissen)" - klik hierop, wacht even af, het android-logo verschijnt. Alles het goed is, zou plotseling uitvallen niet meer voor mogen komen. Is dat wel het geval, dan is er toch iets meer aan de hand (onderdeeltje kapot? Wie zal het zeggen? Ben ook geen expert, moet het doen met de ervaring die ik heb). Veel succes.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Bert,

 

Als je tablet nu enkele weken goed loopt, lijkt het mij een bad-app...

Bedankt voor de info, altijd nuttig om dergelijke persoonlijke ervaringen te delen! :thumbsup:

 

Groetjes

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Hrodelbert
Ontdekker

Dank voor de reactie. Het is fijn respons te krijgen en de vermoedelijke
oorzaak nu te weten, van een expert.