annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kopieren foto's van SDcard naar externe HD?

OPGELOST
profile.country.en_NL.title
lannoy01
Bezoeker

Kopieren foto's van SDcard naar externe HD?

Beste,

ik ben geinteresseerd in de tablet S maar vraag me af of het mogelijk is om via de tablet een backup te maken van foto's op een SDcard naar een externe harddisk aangesloten op de USB aansluiting.

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Mahaco91
Nieuw

Je bedoeld 1 bestand of gewoon het overplaatsen van bestanden want je kunt gewoon een usb kabel micro usb a/b standaard aansluiting smartphones en tablets vanaf de tablet naar de pc verbinden en dan kun je op je pc via massa opslag in je Interne SD kaart van je tablet komen en zo vervolgens je gegevens overschrijven naar een map in je pc. Back up kan maar dit gaat alleen maar met je gekochte en gedownloadde apps en je opgeslagen instellingen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Mahaco91
Nieuw

Je bedoeld 1 bestand of gewoon het overplaatsen van bestanden want je kunt gewoon een usb kabel micro usb a/b standaard aansluiting smartphones en tablets vanaf de tablet naar de pc verbinden en dan kun je op je pc via massa opslag in je Interne SD kaart van je tablet komen en zo vervolgens je gegevens overschrijven naar een map in je pc. Back up kan maar dit gaat alleen maar met je gekochte en gedownloadde apps en je opgeslagen instellingen.

profile.country.en_NL.title
lannoy01
Bezoeker

Beste Mahaco91,

bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar dat was niet wat ik bedoelde. Ik wil de tablet gebruiken om op reis foto's die ik gemaakt het met mijn camera (RAW+JPEG) van een SDcard in het Sdcard slot kopieren naar een HD aangesloten op de mini USB aansluiting. Een minilaptop zou hiervoor natuurlijk beter geschikt zijn, maar als ik die kan uitsparen omdat het de met de tablet kan (waaarschijnlijk wel langzamer) dan zou dat mooi zijn.

heonder52
Bezoeker

Goeie vraag. Vandaag krijg ik een On The Go USB-kabel. Daarmee zou het mogelijk moeten zijn om een harddisk te gebruiken. Zodra ik iets weet laat ik het horen.

Overigens vind ik dat Sony een dergelijk kabeltje wel bij de levering had mogen doen.

Message was edited by: heonder52

Message was edited by: heonder52

Mahaco91
Nieuw

Dan ben ik bang dat dit niet gaat lukken want dan zou je al een speciale app moeten gebruiken of een driver die al is voorgeinstalleerd wat wel weer kan is een camera direct op de tablet aansluiten tenminste na de update naar 3.2 is het mogelijk om meerdere usb apparaten aan te sluiten zoals Ps3/Xbox360 Controllers usb camera's en keyboards en muizen en de tablet ondersteund jepg dus dat moet geen probleem zijn als je een aansluiting op je camera zit kun je proberen ( beetje omslachtig maar ja ) een gewone data kabel van je tablet dus "Micro USB Male a/b naar USB Male" die moet je vervolgens koppelen met een overzet stuk "USB Female naar USB Female" en daar sluit je je camera data kabel weer op aan ("USB male naar Mini USB Male") dit kun je proberen want een directe kabel is er hoogstwaarschijnlijk wel, maar die is lastig te vinden dit is dan "Micro USB Male naar Mini USB"

- Hoop dat het een beetje te volgen is xD maar.. dan heb je nog steeds geen foto's op je harde schijf maar wel op je tablet, Jij wil als ik het goed begrijp Foto's maken met een willekeurige camera (Zit daar een SDcard in?) zo ja dan stop je die dus in je tablet en dan heb je ze daar al, En wil je daarna vanaf je tablet naar een losse hardeschijf want dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk niet lukken net zoals ik al zei dan moet de tablet de EHD al ondersteunen.

- Ik ben echt wat aan het gissen en geef alle mogelijk heden die er zijn maar ik denk nog steeds dat ik je vraag niet heb beantwoord.

heonder52
Bezoeker

Gaat niet lukken. Ik heb het volgende geprobeerd:

1. een sdcard in het slot van de tablet naar een usb stick in de usb port
  2. van sdcard naar een harddisk met een eigen voeding
  3. van sdcard naar een harddisk die zijn voeding uit de usb-poort haalt.

Opstelling 1 gaat prima. De app die ik gebruik is Filemanager HD. De USB-stick is aangesloten op de poort van de tablet met behulp van een Micro USB verloopstekker, Connector 1: USB A female, Connector 2: micro USB A male. (www.allekabels.nl artikelnummer CMP-ADAP334). Je krijgt de pop-up met de vraag of je de foto's wilt importeren: nee. Vervolgens kan je knippen/kopieren en plakken met de filemanager.

Opstelling 2. lukt net als opstelling 3. niet. De harddisken worden niet herkend als opslagmedium. Helaas.

Sony, werk aan de winkel!!

Denken jullie dat er iets gedaan wordt met de opmerkingen en suggesties in dit forum? Ik zie twee forumbijdragers met "sony" aanduiding. Misschien dat zij daar iets over kunnen zeggen.