Deel jouw ervaring!
Ik merk dat bij het vertonen van foto's dat de kleurtemperatuur van het scherm (te) warm is: een beetje bruinig. Ik heb vervolgens dezelfde foto met de zelfde app (Photo Mate) naast elkaar gelegd: de asus transformer, de ipad en de sony tablet. Via de tablet ziet de foto het minst fraai uit. Heel opmerkelijk omdat het scherm als zeer goed bekend staat en omdat je met andere toepassingen het niet direct opmerkt.
Mijn vragen zijn:
1. kan je de kleurtemperatuur van het scherm op de een of andere manier regelen?
2. herkennen jullie ook dat de tint/temperatuur van het scherm te warm is?
Stelling: Met de huidige kleurinstelling is de sony tablet ongeschikt voor fotografische toepassingen.
Zou het iets met het materiaal van de toplaag van het scherm te doen hebben? Bij de sony is het kunststof; bij de andere tablets is het gorilla-glas
Je zou bepaalde camera apps kunnen proberen maar dat is meer voor een foto zelf de weergave die je dan op een computer zou bekijken. eigenlijk is het alleen maar de helderheid die je kan aan passen. En of sony deze optie zal toevoegen lijkt me sterk aangezien de hevige ingreep (Denk ik) en ik zie wat je bedoeld nu maar hopen dat er misschien een update zal verschijnen