Deel jouw ervaring!
Goeiedag,
Omdat mijn vorige topic verdwenen is :S (net gepost) hier nog een keer:
Ik heb gister een paar filmpjes gemaakt met mijn gopro hd camera. Toen ik gisteravond de filmpjes wou bekijken via de sd kaart kreeg ik dia's te zien. Dus ik de filmpjes op de tablet zelf gezet maar daar werd het niet beter van. Het is echt dramatisch. Dan loopt die 2 seconden soepel, dan krijg je weer dia's, dan ben je opeens 10 seconden verder, dan staat die weer even vast. Niet de manier om video's te bekijken. hier de details van 1 filmpje:
kwaliteit stond op 920p
filmpje is een mp4
groote: 49 mb
resolutie: 1280 x 720
video codec: AVC main profile
waarom ken mijn tablet S dit niet aan? Is het de resolutie, de scherpte of iets anders? De ipad doet het gewoon feilloos. Ik ga straks wat andere filmpjes erop zetten om te kijken of die dat wel trekt. Want ik heb dit ding juist gekocht om filmpjes erop te bekijken.
Tevens speelt het video's op internet ook niet echt lekker af. Stottert ook te vaak.
Groeten, Mike
Opgelost! Ga naar oplossing.
ok,
je kan DicePlayer nog proberen.
mx player heeft de codec voor de tegra processor ook weer geupdate.
welk programma gebruik je om af te spelen?
ik ben tevreden over de app mx video player. werkt goed.
Ik heb 3 programma's gebruikt. De originele van sony zelf, mx player en nog 1. Allebei deden ze precies het zelfde.
Ik kwam toevallig nog langs de gebruiks handleiding en daarin staat dat hij dit bestand makkelijk moet afspelen. Zelfs nog hogere kwaliteit en resolutie.
Laatst gepropeerd om de filmpjes om te zetten naar "avi" en "mpg". Dat ging al een stuk beter maar daarvan had ik ook de resolutie enzo terug geschroeft.
Ik wil gewoon op skivakantie heel de dag filmen en als ik s' avonds in het huisje zit, het kaartje van me camera in me tablet prikken en kijken naar wat ik heb gefilmd.
Ik zeg het niet graag... Maar op de I-pad doen de filmpjes het feilloos.
Ik zag vandaag dar er update's waren voor de media players van sony en mx player. Maar nog geen succes. Heb dice player geprobeerd maar die deed een beetje het zelfde als mx player. Ik denk dat ik het opgeef en het maar accepteer dat deze tablet niet de filmpje's van mijn camera ken afspelen.
Ik heb eindelijk werkende filmpje's... Alleen niet hoe ik ze wil hebben. Waarschijnlijk deden de vorige filmpjes het niet omdat de FPS op 60 stonden. Nu terug gezet naar 30 FPS en ze doen het goed op "720p 1280 x 720".
Alleen dit is niet de juiste camera stand. Je ken namelijk verschillende camera hoeken selecteren. Deze is voor een brede hoek. Dus veel horizontaal beeld. Liever heb ik meer verticaal beeld. Alleen dan gaat gelijk de kwaliteit een heel stuk hoger.
Wil ik een meer verticaal beeld kom ik op: 960p 1280 x 960. En dat schijnt de hardware niet aan te kennen. Verschillende video spelers gebruikt maar ken alleen afgespeeld worden door de software codec. De hardware codec ken dit type niet aan.
Maar als ik weer de handleiding dr bij pak staat dr dat deze tablet mp4's aan ken met een kwaliteit van: 1080p 1920 x 1080.
Ik ga zo even op internet zoeken naar een mp4 met deze hoge kwaliteit en ga die eens proberen. Denk dat hij het filmpje van de camera gewoon niet goed ken lezen.
bij mij loopt youtube ook steeds te stotteren, wel erg irritant. zo een tablet gebruik je veelal voor internet ,muziek, films en video's.