annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

haperende internet filmpjes

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
mikevanoostende
Bezoeker

haperende internet filmpjes

Goeiedag,

Als ik op internet een filmpje wilt kijken, youtube of iets dergelijks, dan blijft het beeld wel eens hangen en gaat na een paar seconden weer verder. Maar ik mis daarna wel een gedeelte van het filmpje. Het punt waar die blijft hangen tot waar die dan verder gaat mis je dan. Wordt onderhand toch wel vervelend. Hebben jullie hier ook last van?

Groeten, Mike

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
breedBenR
Lid

op je telefoon worden filmpjes over 3G in low res gestreamed... naar je tablet over wifi wordt hogere resolutie gestreamed. 10 tot 20 Mbps is normaal, soms meer, en een ongestoord 802.11g wifi netwerk kan 36 a 54 Mbps totaal aan. Een 802.11n router (nieuwere type wifi) kan wat meer aan en kan je wat helpen.

sorry, ik bedoelde de app Wifi Manager uit de Market,

de meegeleverde wifi checker doet geen 'radar' inderdaad.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
breedBenR
Lid

ik heb er geen last van -- behalve als er veel netwerkverkeer op mijn netwerk is van andere apparaten -- de bandbreedte is niet onbeperkt. Ik denk dat jouw probleem niet aan de tablet ligt, maar aan het verkeer op je netwerk of eventueel de instellingen van je router en storing door wifi-netwerken van je buren.

Probeer wifi manager en kijk daar op de 'radar' of je wifi qua channel niet met de buren bijt... en pas eventueel aan.

mikevanoostende
Bezoeker

Ik ben naar "wifi checker" gegaan maar ken daar geen radar vinden. Heb wel de verbninding getest en alles leek goed. Het zal ongetwijfeld wel daar het netwerk komen maar op mijn telefoon heb ik weer nergens last van, en dar heb ik een snelheid van 350 kb via g3. Ik zal het wel een keer testen bij de plaatselijke mc donalds :slight_smile:

breedBenR
Lid

op je telefoon worden filmpjes over 3G in low res gestreamed... naar je tablet over wifi wordt hogere resolutie gestreamed. 10 tot 20 Mbps is normaal, soms meer, en een ongestoord 802.11g wifi netwerk kan 36 a 54 Mbps totaal aan. Een 802.11n router (nieuwere type wifi) kan wat meer aan en kan je wat helpen.

sorry, ik bedoelde de app Wifi Manager uit de Market,

de meegeleverde wifi checker doet geen 'radar' inderdaad.

beekie17
Bezoeker

soms heb ik hier ook last van kijk eens of je hd streamt bij b.v. youtube e.d. zet het anders eens terug naar een sd versie

ook kan de wifi verbinding nogal eens belast zijn met diverse andere gebruikers of downloaders check dit ook eens.

mikevanoostende
Bezoeker

Ik heb gisteren naar een live stream zitten kijken op de tablets. Ging prima maar wel op laagste kwaliteit en klein beeld.

profile.country.nl_BE.title
dave_9150
Bezoeker

heb een tijdje geleden een filmpje van ongeveer 3 minuten via sd kaart op mijn tablet geplaatst. hierbij had ik hetzelfde probleem dat deze bleef haperen en er stukken ontbreken. dit heeft niets met de internet verbinding te maken denk ik? ik veronderstel dat jefilmpjes eerst moet converteren?

mikevanoostende
Bezoeker

Ik heb hiervoor al een ander topic voor geopent. Had namelijk het zelfde probleem. Weet de titel niet meer, maar zoek naar een topic met "gopro".

breedBenR
Lid

probeer MX video player (uit de Market).

Je kan hier kiezen voor H/W (hardware) en S/W (software) decoding.

Voor sommige formaten is H/W het beste, voor andere S/W.

Er verschijnen steeds updates en steeds meer videoformaten draaien nu soepel met H/W decoding.

Langere films op 1080i/p formaat zou ik wel op een pc omcoderen naar 720p voor de tablet.