annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen schrijfrechten meer naar sd kaart na update 4.0

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
maikymike71
Bezoeker

Geen schrijfrechten meer naar sd kaart na update 4.0

Nadat ik een software update (4.0.3) heb gedaan van mijn tablet S, bleek dat ik geen schrijrechten meer had op mijn SD card. De SD kaart heeft nu middels ("ES File Explorer" en "ASTRO" alsook div. bewerkingsprogramma's als "documents to go") alleen nog leesrechten. (Dit is erg omhandig, daar ik de vele documenten die op mijn sd kaart staan juist hierop had gezet, zodat ik deze makkelijk mee kan nemen naar mijn PC.) Als ik de SD kaart middels USB en cardreader aansluit op de tablet werkt het wel, echter erg omslachtig, doordat er nu een kabeltje met kaartlezer aan mijn tablet hangt.

Sony kan mij op dit moment niet verder helpen, daar het een softwareprobleem is.

Zijn er meerdere mensen die hier na het updaten last van hebben, en zo ja is er een andere manier om toch te kunnen schrijven naar de SD kaart (sdcard2)

p.s. ik heb wel ontdekt dat files te verwijderen/ verplaatsen  zijn middels "file transfer", maar het gaat mij juist om het bewerken van files die op de SD kaart zijn geschreven, en telkens heen en weer transferen van de files werkt erg omslachtig.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Inderdaad waren met de update "4.0.3" de lees/schrijf rechten naar sdcard2 veranderd.

Het lijkt er op dat met de update "4.0.3 (release 1a)"  het lees/schrijf probleem naar sdcard2 is opgelost.

Het werkt nu weer zoals het ook in 3.2 werkte. Je moet wel naar de directory mnt/sdcard2 toe.

Blader je direct (via /sdcard2 ipv mnt/sdcard2) dan kan je niet wissen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
merijnfredriks
Bezoeker

Zit er op jouw SD Kaartje een soort van Knop*? Zet die eens om!

Pic-20120604-001.jpg<- *Zie het gele op de foto

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

meerdere gebruikers zijn ontevreden met deze wijziging bij 4.0.3.  Het is de betrokken afdeling in Sony ter ore gebracht.

met het schuifje heeft het niet te maken.

een nieuw bestand in mnt/sdcard2 zetten mag nog wel, maar staat het bestand er eenmaal, dan mag je het alleen nog lezen.

profile.country.nl_NL.title
Pieter61
Bezoeker

Hoi Mike,

Helaas kwam ik er vandaag ook achter dat het schrijven naar de SD Kaart niet lukt.

Ik hoop dat er toch snel een software update komt want dit wordt omslachtig.

Pieter

profile.country.nl_NL.title
dikoolh
Bezoeker

De reeds aangemaakte bestanden in mnt/sdcard2 zijn inderdaad niet meer te verwijderen. Erg vervelend daar ik juist op deze locatie mijn recente backups plaatste en de oudere versie(s) verwijderde. Ik begrijp de achterliggende gedachte niet van het doorvoeren van deze wijziging als onderdeel van de update 4.0.3.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

ik ook niet

er is ook een ander issue ingeslopen met sdxc kaarten sindw de update

misschien komt er wel een update...

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Inderdaad waren met de update "4.0.3" de lees/schrijf rechten naar sdcard2 veranderd.

Het lijkt er op dat met de update "4.0.3 (release 1a)"  het lees/schrijf probleem naar sdcard2 is opgelost.

Het werkt nu weer zoals het ook in 3.2 werkte. Je moet wel naar de directory mnt/sdcard2 toe.

Blader je direct (via /sdcard2 ipv mnt/sdcard2) dan kan je niet wissen.