annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen download apps naar Tablet S mogelijk

OPGELOST
profile.country.NL.title
pjme42
Nieuw

Geen download apps naar Tablet S mogelijk

Hallo ik ben nieuw hier omdat ik een tablet S heb gekocht'

Alles werkt perfect behalve apps downloaden.

Besturingssysteem: Android 3.2

Kernel versie:2.6.36.2

Als ik kies download ...app dan verschijnt een bericht downloading ..... app. Tegelijk kan ik al kiezen voor install. Als ik rustig afwacht dan komt na enige tijd devolgende melding:

Helaas!!

De app GoolePlayStore (proces com.android.vending) is onverwacht gestopt.

Probeer het opnieuw.

Tik ik op instal komt vrijwel direct hetzelfde bericht.

Weet iemand wat deze melding inhoudt en wat een mogelijke oplossing is?

De helpdesk zegt reset maar dat helpt waarschijnlijk niet want het is al vanaf nieuw uit doos.

Ik durf niet te upgraden naar Android 4.0.3  omdat downloading dus kennelijk niet goed werkt en tevens om de problemen die je dan weer kan krijgen.

Message was edited by: paulmeer

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Beste Paul

- ik zou eerst je Google Play fixen

Ga naar Settings, Applications, zoek de Google Play (=Market) app op.

Clear DATA en Clear CACHE

Daarna Tablet overnieuw opstarten (uit, aan, de oranje vuurlijntjes animatie... tot het home screen weer verschijnt), kijken of het het weer normaal doet.

Niet gefixed met deze actie? Herhaal de procedure, en nu ook 'Undo Updates'

Ga naar Settings, Applications, zoek de Google Play (=Market) app op.

Clear DATA en Clear CACHE en Undo UPDATES

dit brengt je Market App terug naar de originele versie van bij Android 3.2.

Daarna Tablet overnieuw opstarten (uit, aan, de oranje vuurlijntjes animatie... tot het home screen weer verschijnt), kijken of het het weer normaal doet (99.9% werkt het nu weer)

Vervolgens kan je de Android Market weer updaten naar de nieuwste versie van Google Play. Het zal niet onmiddelijk weer vastlopen. Als dat gebeurd is, de Tablet andermaal overnieuw opstarten (uit, aan, de oranje vuurlijntjes animatie... tot het home screen weer verschijnt),

Als dat allemaal werkt, en je nieuw opgestart hebt, dan kan je naar "4.0.3 release 1a" gaan updaten.

Overigens is het downloaden van een app update 'via de market' een ander onderdeel van Android dan het 'downloaden van systeem updates'. Dus als het ene het niet meer doet en 'gereset' moet worden, hoeft dat niet uit te maken voor het andere.

Ik zou uiteindelijk WEL naar "4.0.3 release1a" gaan updaten.

Voor mij heeft het de gebruikservaring juist aanzienlijk verbeterd.

Het is wel het veiligst zo'n update uit te voeren als je de Tablet  vers opgestart hebt.

Zorg ook dat je tablet met netvoeding aan de oplader hangt tijdens de update.

Succes

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Beste Paul

- ik zou eerst je Google Play fixen

Ga naar Settings, Applications, zoek de Google Play (=Market) app op.

Clear DATA en Clear CACHE

Daarna Tablet overnieuw opstarten (uit, aan, de oranje vuurlijntjes animatie... tot het home screen weer verschijnt), kijken of het het weer normaal doet.

Niet gefixed met deze actie? Herhaal de procedure, en nu ook 'Undo Updates'

Ga naar Settings, Applications, zoek de Google Play (=Market) app op.

Clear DATA en Clear CACHE en Undo UPDATES

dit brengt je Market App terug naar de originele versie van bij Android 3.2.

Daarna Tablet overnieuw opstarten (uit, aan, de oranje vuurlijntjes animatie... tot het home screen weer verschijnt), kijken of het het weer normaal doet (99.9% werkt het nu weer)

Vervolgens kan je de Android Market weer updaten naar de nieuwste versie van Google Play. Het zal niet onmiddelijk weer vastlopen. Als dat gebeurd is, de Tablet andermaal overnieuw opstarten (uit, aan, de oranje vuurlijntjes animatie... tot het home screen weer verschijnt),

Als dat allemaal werkt, en je nieuw opgestart hebt, dan kan je naar "4.0.3 release 1a" gaan updaten.

Overigens is het downloaden van een app update 'via de market' een ander onderdeel van Android dan het 'downloaden van systeem updates'. Dus als het ene het niet meer doet en 'gereset' moet worden, hoeft dat niet uit te maken voor het andere.

Ik zou uiteindelijk WEL naar "4.0.3 release1a" gaan updaten.

Voor mij heeft het de gebruikservaring juist aanzienlijk verbeterd.

Het is wel het veiligst zo'n update uit te voeren als je de Tablet  vers opgestart hebt.

Zorg ook dat je tablet met netvoeding aan de oplader hangt tijdens de update.

Succes

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Paul wrote:

Beste breedBenR,

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie. Ik heb precies jouw aanwijzingen opgevolgd. En inderdaad daar lag precies het probleem. Alles  werkt nu perfect. Hartelijk dank ik ben er ontzettend blij mee.

Groeten Paul

Blijkens een privebericht is het nu opgelost.