annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android 4.2.2 update - verminderd gebruiksgemak

OPGELOST
profile.country.NL.title
RickDB
Ontdekker

Android 4.2.2 update - verminderd gebruiksgemak

Sinds de laatste update naar 4.2.2 is de tablet veel minder fijn om op te werken, voornamelijk door:

 

- Menu knoppen onderaan in het midden
Zeer onhandig en niet praktisch in landscape mode.

- Extra notificatie blak bovenvaan
Kost onnodige ruimte en is altijd aanwezig (behalve bij fullscreen apps zoals video), voorheen zat deze rechtsonder wat prima was.

In ieder geval een auto-hide feature zou erg fijn zijn of deze zoals voorheen rechtsonder te plaatsen.

 

 

Worden deze problemen met een toekomstige update verholpen?

 

Als dit niet geval is zal mijn volgende tablet in ieder geval niet meer van Sony zijn, heb mijn SGP312 maar ge-downgrade naar 4.1.2 (factory default van Sony) aangezien daar het gebruiksgemap fijner mee is en voor mij de beste Android tablet is.

Snap dat de Android versie van Google standaard ook de knoppen in het midden hanteerd maar de Sony aanpassingen waren juist erg fijn en praktisch dus snap niet waarom hier niet op gelet is.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
KelvinV
Bijdrager

Hoi Rick, 

 

Ik heb hier reactie over gehad van Sony en zij gaven aan dat een software update het gehele functioneren van de tablet verbetert, maar dat er daarom soms wel dingen (flink) veranderen. Ze zijn bezig met toekomstige updates, maar helaas kan er nog niks gezegd worden over de definitieve veranderingen die deze gaan invoeren. 

 

Je feedback wordt wel meegenomen in de overwegingen. 

 

Sorry voor het ongemak, hopelijk heb je toch nog veel plezier van je tablet! :slight_smile: 

 

Groetjes,

Kelvin 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
KelvinV
Bijdrager

Hoi Rick, 

 

Ik heb hier reactie over gehad van Sony en zij gaven aan dat een software update het gehele functioneren van de tablet verbetert, maar dat er daarom soms wel dingen (flink) veranderen. Ze zijn bezig met toekomstige updates, maar helaas kan er nog niks gezegd worden over de definitieve veranderingen die deze gaan invoeren. 

 

Je feedback wordt wel meegenomen in de overwegingen. 

 

Sorry voor het ongemak, hopelijk heb je toch nog veel plezier van je tablet! :slight_smile: 

 

Groetjes,

Kelvin 

profile.country.NL.title
RickDB
Ontdekker

Hallo Kelvin,

 

Bedankt voor je reactie, hopelijk doet Sony hier wat aan doen want zie deze klachten ook op andere fora langskomen.

Met de stock android versie draait alles perfect dus ik ga voorlopig niet upgraden :slight_smile:

profile.country.NL.title
RickDB
Ontdekker

Vandaag de Sony android 4.3 release (US) uitgeprobeerd maar deze heeft nog steeds de knoppen in het midden bij landscape view.

Gaat dit in de aankomende 4.4 release nog aangepast worden?

 

Alle android mods voor dit model lossen dit op door een tablet view toe te voegen waardoor de knoppen zoals bij de eerste Tablet Z release komen te staan, stuk fijner aangezien je dan je handen niet hoeft te verplaatsen.

Draai veel liever de stock versie omdat deze geoptimaliseerd is en wat minder bugs heeft maar zie dit bij deze tablet niet meer gebeuren, volgende dan maar van een ander merk helaas.