annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

⍺Universe NL---> Sony Experience

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

⍺Universe NL---> Sony Experience

Hallo foto&video liefhebbers,

 

Vandaag via een aankondiging op ⍺ universe aan een Sony Experience (workshop) mee gedaan.

Presentator was Sony Ambassador Gustav Kiberg die opende met;

klereweer is kleurenweer!

En dat klopte wel vandaag! In ieder geval qua weer 😆. De ontvangst, georganiseerd door Fotozaak de Bock, was in het Historisch museum in Haarlem. Een mooie lokatie en perfect voorzien van koffie en cake bij binnenkomst. Na enige introductie mochten we het museum in om de presentatie van Gustav te ontvangen. En dat was, doorspekt met humor en vragen, zeer leerzaam. Gustav kan er zeer enthousiast, betrokken en vakinhoudelijk over spreken. Hij liet veel voorbeeldfoto's zien met het verhaal erbij; hoe, waarom en waarvoor.

Er was een levendige interactie met de toehoorders wat het extra leerzaam maakte, toppie dus.

Vervolgens genoten van een lekkere lunch (en voor mij een rokertje buiten als extra😉), en terug naar de presentatie  in de expositie ruimte van het museum. (dus eigenlijk ook toegang daartoe!). Nu was het de beurt aan ons allen om te gaan spelen met camera's en lenzen...inclusief de 200-600 van Gustav! (per special courier, zijn zoon, gebracht).

Ook was er gelegenheid tot veel interactie onderling en met Gustav en de Hr.de Bock.

Zelf heb ik m.n. met de (R) iii serie van de A7 gespeeld en de 24mm 1.4 erop.

Gezien het weer was er besloten om het experience gedeelte binnen te laten plaatsvinden. Wat ik persoonlijk zeer gewaardeerd heb is dat er voor elke deelnemer een 16Gb memory card was waardoor je de door jou geschoten beelden ook mee kon nemen om ze thuis nog eens te beoordelen.

 

Wat niet onvermeld mag blijven is dat de deelnemers een week lang een voucher van 10% korting op zowel lenzen en/of camera bij fotozaak de Bock kunnen besteden. Toch een mooie opsteker!

 

Zelf heb ik graag meegedaan aan de workshop om de volgende redenen;

- kijken wat het inhoudt

- kennis verbreden

- verder oriënteren op keus van de iii serie (wel of geen R)

 

Het heeft wat mij betreft aan alle doelstellingen voldaan.

Vooral de keus voor de opvolger van mijn huidige R2 vind ik een lastige...de A7iii heeft een snellere AF (duidelijk merkbaar), schrijft snel de bestanden weg en is een stuk "goeiekoper".

De A7Rii heeft natuurlijk de 42 MP (de A7iii 24MP) resolutie, geen AA filter en een zelfde bedieningsgemak als de A7iii. Bij het afwegen van argumenten ook nog gesproken met Gustav en hr. de Bock.

 

En ik ben er nog steeds niet uit...al heb ik de 42MP niet echt veel nodig omdat ik voor afdrukken (nog steeds) bewust over bijv. compositie, scherptediepte etc. nadenk (restje van de analoge tijd😉) en ook bij checken van mijn bibliotheek erachter kom dat ik relatief weinig gebruik maak van achteraf croppen.

 

Om een lang verhaal te eindigen (want kort maken lukt niet meer 😆), zo'n experience is prachtig om eens mee te maken en dus zeer aan te raden. Zelfs als je niet denkt over een nieuwe aanschaf, je doet toch altijd weer nieuwe kennis op!

 

Dank aan Fotozaak de Bock en Ambassador Gustav voor een prettige (zon)dagbesteding, ondanks dat ik wat eerder weg moest. 

En natuurlijk een goed voorziene gooddiebag voor elke deelnemer 👍

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Misschien is het wel leuk om in de toekomst dit van te voren ook te delen hier in de Community? Niet iedereen is al op de hoogte van de  universe site (link?).

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pa3eia 

 

Natuurlijk! Vandaar dat ik deze post vorige week geplaatst heb 😁

https://community.sony.nl/t5/tips-voor-foto-s-en-video-s/sony-alpha-universe-nl/td-p/2661739

 

Grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Klinkt als een geslaagde dag!

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Leuk verslag Sybe!