annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony camera tekst bij exif

profile.country.NL.title
bliksem100
Ontdekker

Sony camera tekst bij exif

Ik heb de a7 waar ik de naam van de fotograaf in kan vullen en dat staat dan in het exif

Misschien kan Sony ook zoiets maken voor algemene informatie over de foto zoals plaats of bruilof of welk dierentuin het was

 

Ik denk dat het een mooie aanvulling kan zijn voor iedereen

 

 

 

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zie persoonlijk niet echt de toegevoegde waarde ervan om dit in camera te doen. Gezien deze waarde bij mij nog wel eens wijzigt. 😇 Wens ik toch deze data toe te voegen. Dan doe ik dat bijvoorbeeld met Lightroom. 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=gG9qqGo5C0g

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
bliksem100
Ontdekker

als je op 1 dag meer plaatsen heb is het lastig bij te houden waar wat was

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@bliksem100 

 

Op zich wel een goede tip van je, Sony heeft nl ook compact camera's waar een GPS chip in zit. (bijv dsc hx90v)

Maar helaas niet in de A7...wat wel mogelijk is de plaats(en) vast te leggen op de GSM (in de meeste zit tegenwoordig wel een GPS chip) en die info te gebruiken in de metadata van de foto in bijvoorbeeld LR. 

 

zie ook deze post;

https://community.sony.nl/t5/tutorials-faqs-camera-s-camcorders/verbind-uw-camera-met-uw-smartphone-...

Dat werkt volgens mij een stuk sneller dan bij elke foto dit op te geven in de camera...

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Er zijn wat mogelijkheden met de transfer and tagging app, maar ik heb me daar nog niet heel erg in verdiept moet ik eerlijk zeggen.

De A9II heeft de mogelijkheid om een gesproken bericht bij je foto op te nemen.